Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Vi har en gutt som nettopp har fylt 3 år, men som har noen utbrudd av sinne, som ikke er til å tro. Det er veldig vanskelig å få avledet han, eller å være konsekvens, da han er SÅ sta -han gir seg ikke før vi alle er helt utslitte. Nå i det siste har det blitt mer umotiverte rampestreker og ulydighet. Dette fører til store raseriutbrudd, når vi forteller at dette må han ikke gjøre. I barnehagen skjer det samme. Kan plutselig komme til å skrike eller heller brøle. Det er litt flaut syns jeg, når vi er ute blant folk. Han er en veldig stolt liten gutt, og lar seg ikke rokke ved, men det kan også lage trøbbel for han selv da han ALDRI gir seg. Han er fæl med å slå, ikke bare barn, men voksne også. Han slår de ansatte i barnehagen og kan deise til oss (mamma og pappa). Han er jo ellers en veldig snill og omtenksom gutt. Har en eldre bror på 9 år og en lillebror på 6 måneder, som han nok er veldig sjalu på!! Han er nok i trassalderen, men det er utrolig vanskelig å oppdra han. Vet ikke hva vi skal gjøre for å få slutt på denne skrikingen og slåingen -det er de verste tingene!! Vi tar han vekk, ned på gangen eller inn på ett rom, når han oppfører seg på det verste. Men det blir ett spetakkel og leven uten like. Blir helt utslitt. Noen som erfarer noe likt og som kan komme med råd og vink om hvordan vi kan gjøre det både enklere for han og oss. Takker for svar
Gjest Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Jeg må si at det høres kjent ut altsammen, vår gutt slår ikke, men bortsett fra det så er trassen like sterk som hos dere.. Når han har hatt sine værste raseri utbrudd så har en av oss suttet og holdt han hardt til han til slutt, omsider har blitt utslitt og roet seg. Så har vi snakket om hvorfor han ble så sint etterpå, når han er stille og rolig igjne. Det kan ta tir, noen ganger hyler, griner og brøler han i 20 minutt. Nå sliter vi mye med at han suttrer, piper og gnåler mye. Oddfører seg mye som en baby føler jeg, og jeg kjenner det er vanskelig og takle, for er det noe jeg ikke orker å høre på i lengden så er det den masingen og suttringen. Det er verre enn hyling føler jeg:-) Vet ikke om jeg hjelper deg så mye her, men kanskje vi snakkes igjen og kan hjelpe hverandre:-) Det er uten tvil en tøff jobb med unger i denne aldrer, i tillegg har vi en gutt på 19 måneder. Storebror er 3,5, så en del kan vel kanskje tilskrives sjalusi her også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå