Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 håper noen veit!?! har hørt at dei er tomme etter to timer? noen som veit når det er flere timer mett? hvor store må dei bli før dei er mette i 4-5 timerl iksom???
Marolla Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Mi er 9 mnd og fremdeles ikke mett i 4-5 timer. (får fast føde nå da) Ammet hver time lenge. Etter ei stund kunne det gå 2,5 timer.
***Juanita*** Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Jeg husker ikke hvordan det var med lillemann. På et eller annet tidspunkt begynte han å spise ca hver tredje time. Men de første ukene ammet jeg veldig ofte. Lot han få pupp hver gang han var interessert i det.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Hi her! ja det gjorde min førstemann også...spiste "heile" tiden...men denne tulla spiser "bare" ca hver 3-4 time og sover 6-7 timer i strekk om natta!!! sikkert ikke lenge det varer men eg nyter det..men det er rart ho ikke blir fortere sulten,men når ho våkner skal eg si hun spiser!!!
Prins og prinsesse Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Hei! Dette tror jeg ikke det fins noen fasit på, dessverre. Det kommer an på din melkeproduksjon, matlysten til babyen og dagsformen blant annet. Min lille er 6 mnd nå. Da hun var ca en uke gammel spiste hun nok annenhver time (og det er jo logisk fordi hun jobbet med å få opp melkeproduksjonen min). Ofte har det gått ca 3 timer mellom hvert måltid, mens andre ganger har hun ligget ved puppen så og si hele dagen (det føles i allefall sånn!). Det kalles økedager - dager hvor babyen stimulerer mamman til økt melkeproduksjon fordi h*n trenger mer mat. La babyen regulere når h*n er sulten, så går det seg til etterhvert som du får mer melk og babyen blir mer effektiv til å suge:)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Jeg ammet annenhver time i starten. Og nå etter tre uker ammer jeg hver tredje time, men er hun sulten, får hun selvsagt oftere. Så lenge barnet legger på seg normalt er det ingen fare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå