prøver-igjen Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 I går begynte jeg å blø en god del friskt blod. Bare en liten stund, så var det bare litt "brunt" blod etterpå. I dag kom det på nytt friskt blod. Forrige uke det bare litt blod på papiret og legen sa det ikke var noe å bry seg om, men nå begynner jeg å bli skikkelig bekymret. Er 10+5 idag. Og synes symptomene omtrent er borte og magefølelsen er skikkelig dårlig. Har fått henvisning til ultralyd til 9. april, men synes det er altfor lenge å vente!!!! Helt forferdelig å gå på jobb, for der må jeg konsentrere meg og det klarer jeg ikke. Tenker bare på dette!!! Noen som har tatt ul i bergen? evt hvor? tenkte å ringe volvat imorgen, men om de ikke har time i nær framtid må jeg ringe andre plasser også....
liten mus Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Hei jippi - okt. Jeg hadde selv flere blødninger i svangerskapet, og ble like redd hver gang. Forstår veldig godt din bekymring, og ingen skal behøve å være så redd. Jeg bor selv i Oslo, og var på flere ultralyder grunnet blødninger på Volvat i Oslo. Vi ringte og forklarte situasjonen og fikk da time på dagen. Alt gikk bra og vi har i dag en nydelig liten jente. Et annet råd er å ringe legen din som kan hevise deg direkte til sykehuset. En svært god venninne av meg har blødd flere ganger, og hun blør mye frsikt blod. Legen hennes har sendt direkte til sykehuset hver gang. Huner forresten i dag 34+ 3 dager. ikke gi deg, og ikke godta å vente. Du skal ikke behøve å være redd. Masse lykke til. Stor klem til deg.
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 hei du! jeg fikk ikke henvisning til ul sånn med en gang..orket ikke gå og vente..ringte volvat og de hadde ikke ledig før 7/4, så ringte samboeren min og fikk time dagen etter vi ringte!men jeg sa ikke noe om at jeg blødde,men det gjorde han..men tror du skal få time ganske kjapt der altså..virker som om de har noen sånne ledige hastetimer... lykke til uansett..vet ikke om andre steder i bergen enn volvat..
lastebil Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Hei! På majorstuaklinikken i Bergen har di ultralyd.Eg ska betale 1200 når eg ska der,litt dyrt,men verdt det:)
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Er det krise og du blør og er bekymret går du på legevakten! Der har de UL-utstyr, og de har plikt til å ta UL når du er gravid!
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Forresten - litt mer... Om du ikke bor i sentrum så anbefaler jeg deg å gå der du hører til, vet at køene i f.eks. åsane er mye mindre enn i sentrum. En venn av meg blødde under svangerskapet og hun fikk UL på legevakten på nesttun.
camilla - med snart ny spire Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Jeg gikk til fastlegen og fikk henvisning til gynekolog. Jeg ringte til gynekolog Bjerknes like med gamlehaugen, der fikk jeg komme til samme dag. Lykke til!
prøver-igjen Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. mars 2008 Takk Blør ikke så mye idag, heldigvis. Kanskje ett truseinnlegg tilsammen med både ferskt og brunt blod. Kan jeg bruke den henvisningen jeg fikk av legen(hos f.eks. Bjerknes) selv om det står navnet til en annen gynekolog på? (Legen ringte der og fikk time til meg 9.april og skrev navnet hennes på)
camilla - med snart ny spire Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 Jeg vil tro du kan bruke den henvisningen hos feks. Bjerknes. Du kan jo ringe å høre i morgen. Ellers syns jeg det er ganske dårlig at du ikke ikke har fått time før 9. april. Er jo grusomt å gå å bekymre seg så lenge.
frøken dings:-) Skrevet 30. mars 2008 #10 Skrevet 30. mars 2008 Du kan også ringe dr. Steier på Kalfaret. Trenger ikke henvisning og det koster 720kr. Kort ventetid. Lykke til:-)
drgod Skrevet 30. mars 2008 #11 Skrevet 30. mars 2008 håper alt går bra.vil annbefale senykke trumslegene as.kjempe dyktig lege.var der selv i januar da jeg var gravid.mistet desverre selv i uke 10. Lykke til Klem
drgod Skrevet 30. mars 2008 #12 Skrevet 30. mars 2008 sentrumslegene unnskyld rotet litt med bokstavene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå