babyprincess Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 må de kunne stå ? er ikke helt med når det gjelder sånne ting...
Carnivale Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Hva i all verden er en hoppesele? Noe du bruker på en hest?
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Evnt sånn man fester i f.eks en døråpning, som man babyen kan hoppe med (HI, du får pepper, for her skal man ikke bruke sånt) Forøvrig ville jeg tro at 10 mnd er greit?
Hva skjer'a?♂ Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Det er nok ikke bare her inne en ikke skal bruke sånt, Palmesus:) Sikkert ok når barnet er 2år:)
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Fysioterapeuter anbefaler å ikke bruke sånne. Jeg er overhodet ingen hysterisk person,men disse styrer jeg unna. Ihvertfall til snuppa kan stå/gå. De ødelegger beinstillingen til barna, sier fysioterapeutene.
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Nåja, mente at de som er motstandere av slikt, hyler høyest, men de som bruker det, lar være og si noe. Jeg for min del har ikke brukt det, og har ikke tenkt og bruke det, da jeg ikke ser poenget. Har tenkt og kjøpe en sånn gå-bil man kan sitte på isteden
Carnivale Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Å en sånn ja. Trodde ikke de ble solgt lengre jeg, de er jo ikke anbefalt å bruke i det hele tatt, både pga bein og rygg... Så mitt svar blir; aldri.
indigo76 Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Det er vel skadelig pga at vekta blir en annen når tyngdekraften virker inn når barnet er på vei ned etter å ha hoppet opp, og skal lande? Så det blir et mye større press på ryggsøylen enn bare barnets vekt. Fysioterapeuter mener dette kan skade ryggen til barnet, som ikke er ferdig utviklet. Men ikke vet jeg... Folk får gjøre som de vil for min del. Vi har ikke hatt behov for en slik en, så derfor ikke brukt det.
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 Aldri er mitt svar også... Men dersom du veldig gjerne vil prøve, bør barnet allerede kunne både stå, gå og hoppe fra før. Dvs tidligst ved 18 mnd.
babyprincess Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 30. mars 2008 Ai, takk for svar folkens. Hoppeselen er nå pakket vekk:-) Dumme meg...! Ganske logisk det dere skriver....huff! Takk for svar jenter:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå