Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 uff, dumme meg....vet jeg har vært skikkelig dum som har latt gutten min på 6 mnd ligge i samme seng som meg....trygt og godt inntil mammas armer:) han legger seg fint i sin egen seng for kvelden, men havner i løpet av natten, helst etter jeg har lagt meg, oppi min seng. det er koslig nok det, men ingen av oss sover særlig godt. noen med gode tips på hvordan jeg skal få han til å ligge i egen seng hele natten?
Prins og prinsesse Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Jeg gjorde det på samme måte. Maria sovnet i egen seng klokka sju og kom opp i senga vår til nattpupp ca klokka to. Hadde store problemer med å holde meg våken under nattamming, så vi sovnet sånn. Det førte til at lille venn ville ha mat 5-6 ganger mellom klokka to og sju, og vi sov ikke godt. For meg gikk det faktisk veldig lett å venne av samsovinga da Maria var 5 mnd gammel. Fant ut at jeg bare måtte prøve å holde meg våken under amminga og få lagt henne i egen seng. Satt på sengekanten med babyen i armene og kjempet for å holde meg våken (hadde tidligere ammet liggende som før og så prøvd å flytte babyen etterpå, men da våknet hun med et hyl når jeg løftet henne fra madrassen...) . Maria spiste og sovnet som vanlig, og så la jeg henne tilbake i egen seng. Forventet nesten et hyl da, men lille venn sov faktisk i 3-4 timer før hun ville ha pupp på nytt! Nå er hun 6 mnd og sover som oftest 10-12 timer i egen seng (har begynt med grøt og middag også nå, selvsagt....Det kan jo ha innvirkning.).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå