Gå til innhold

Gode tips om man skal til Berlin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når skal du der da?

Muren er jo et must, men egentlig ganske kjedelig... Masse butikker med rimelige merkeklær/sko/vesker.

Og skal du der i finværet er det en nudistpark med største motorveien tvers gjennom! Egentlig ganske fascinerende å se på de som går der, så uvitende om at ALLE i rushtrafikken titter på de, hihi:P Mener det er samme veien som Checkpoint Charlie ligger i.. Berlig er egentlig ganske likt Oslo ellers. Kjedelig faktisk.

Skrevet

Skal i juli om det blir noe.

Jeg har jo vært før og sett en del før. Men er et par av mine reisekamerater som MÅ til Berlin av en eller annen grunn:)

Skrevet

Vi var veldig fornøyde med å bo på hotel tiergarten i berlin. Søk så finner du nettsiden deres. Billig, bra og rett ved Tiergarted park (eller hva det nå het)... som er fin å gå litt i, du kan ta båtturer og det er kafeer der inne.

Skrevet

Tusen takk.

Er det ok i Tiergarten om man trenger en pause fra andre ting? Vår da snart 2 år gamle sønn skal jo også være med, greit å legge inn pauser på steder han kan løpe litt også. :) Det er jo forsåvidt noe som kommer til å legge seg inn som automatisk krav fra hans side, he he:)

Andre tips?

Skrevet

Berlin er min favorittby foran noen!

Har ikke vært der med barn noen gang,men vært der mye ellers.

Det er mange koselige sentrum rundt omkring. Akkurat Kurfurstendamm-området kan fort bli litt kjedelig. Anbefaler å spise frokost på små cafeer i Prenzlauer Berg eller Cafe Hardenberg ved Ernst Reuter Platz. Det er en stor dyrehage på Zoo, med tanke på barn. Ellers er det mange fine turer med båt på Spree. Det kan bli veldig varmt der på sommeren så det kan være greit med litt luft :-) Mange utendørs svømmebasseng rundt om i byen er det og, f.eks på olympiastadion.

Checkpoint Charlie museet er et must hvis dere vil ha litt historie fra muren. Ellers er TV-tårnet på Alexanderplatz kjekt på en klar solskinnsdag :-)

Skrevet

eeeelsker Berlin :-)

Zooèn er kjempekoselig. Var der med Isabell da hun var kun 3 mnd, så eneste hun reagerte på var da vi så alle fiskene. Hun storkoste seg da!

Ellers så har jeg kun vært på et tivoli ved siden av flyplassen Tegel tror jeg. Det var et gigantisk parisehjul der i hvertfall. det tivoliet er der kun på sommeren å har ting for store å små.

Hovedsaklig er det shopping jeg har vært der for :-)

Skrevet

Var i Berlin for noen år siden,og det jeg husker aller best var en helt syk pub som heter "Das Klo" (kort for klosett), dit bare MÅ dere dra! Er ikke for barn da, småskummelt sted;-) Det er mørkt og stappfullt av merkelige dukker, bilder, figurer og duppeditter. Når du skal på do, hopper det en utstoppet bjørn fram og skremmer vannet av deg. En gang i timen eller så hører du en sånn skylle ned på do- lyd, og da kommer det gigantiske, brune isoporbæsjer ned fra taket. Pluss masse annet rart. Som sagt, sykt, men du ler deg ihjel...

Skrevet

Jeg synes hagen der er et fint sted å få litt ro fra bylarmen, ja :)

Skrevet

Som sagt, et barn på da 2 år skal være med:)

Og en gutt på 14 antakeligvis også--- he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...