Gjest Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Jeg ser hver eneste dag her inne at noen lar tastefinga ta overhånd. Det er en del sprøsmål her om inkasso, betalingsanmerkninger, utlegg og slikt, og på ALLE sånne tråder er det en eller annen GJØK som kommer med fullstendig feil informasjon, men fremstiller det som om det er 100% korrekt, og skal gjerne krangle på det i tillegg. Er du fullstendig inkompetent, hold smella. Er du ikke sikker, men ikke klarer la være å svar; skriv at du TROR, ikke at du veit. Og når det kommer til å krangle om ting som er nedfelt i norske lover eller forskrifter så taper du uansett, lovdata feks er et fint sted å lese seg opp litt dersom man på død og liv skal svare...
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Tråden om det forfalte studielånet på krangle og tråden inkasso og lån på samme siden...
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Ok;-) Er enig altså,bare hadde ikke fått med meg noe av det... Men ang bet.anmerk virker det som det er mye forskjellige opplevelser med det ute og går.
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Spiderella; ja, men det kom jo en lovendring 1 jan 06 som mange ikke har fått med seg. Samt at det er forskjell på hva folk opplever og hva som er nedfelt i loven. Selv om ting tar tid og slikt så finnes det jo (heldigvis) lover og regler:) *me like lovdata*
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 Kikket gjennom trådene du nevnte og det var mange forskjellige meninger,ja..Ikke lett å vite hvem man skal tro,og det letteste er kanskje å tro på den som har det mest positive svaret. Når jeg lurer på slike ting,pleier jeg å kontakte de som har greie på det,syns det er tryggest;-)
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #10 Skrevet 30. mars 2008 Det er jo det som er best, men så sitter det jo gjerne en liten sperre der også. For med kompetansen risikerer man jo at man faktisk må ta tak i ting:p Men jeg blir så oppgitt jeg, at det går an å sitte på nett og hevde at man sitter på en sannhet, som kan ødelegge andres liv dersom de tror på det. Sånt klarer ikke jeg forstå, akkurat ting som omhandler hele familiers velbefinnende og tilsvarende kødder man bare ikke med.
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #11 Skrevet 30. mars 2008 Like greit å hoppe i det da syns jeg,det verste er jo å utsette ting.Og det blir jo bare verre i lengden .Får håpe det ordner seg for de med huset da;-)
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #12 Skrevet 30. mars 2008 Jeg insisterer på at jeg alltid har rett og at lovdata titt og ofte tar feil. Dessuten er det ingen andre enn meg som skjønner nnoe som helst
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #13 Skrevet 30. mars 2008 Teline, du er en skikkelig DiB-er!! Velkommen i de allvitenes klubb!! Fra spøk til alvor; jeg er enig i HIs uttalelser - det er fryktelig mye skråsikkerhet ute og går her. Derfor er DiB-siden mer ren underholdning enn kunnskapsgivende!!
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #14 Skrevet 30. mars 2008 Ja, veldig enig. Enkelte her inne svarer jo som om de var leger, jurister og gud vet hva... Det skumle er jo at det fins andre her inne som er så godtroende at de tror alt de leser....
Dunder Skrevet 30. mars 2008 #15 Skrevet 30. mars 2008 Jeg forstår ikke hva dere mener? Norges Lover er jo bare en teori? Dere må jo ikke tro på alt som står der! Dere tror på Norges Lover, jeg tror på bibelen.
♥Coxinelle♥ Skrevet 30. mars 2008 #16 Skrevet 30. mars 2008 Enig;) Leste tråden om bet.anm og ble helt satt ut av så mange rare svar.. Hadde ikke tid til å svare på den da, men såg at du seinere hadde gitt vedkommende et korrekt svar. Jobber også med inkasso og ser at mange ikke kjenner regelverket...
ScaryMama Skrevet 30. mars 2008 #17 Skrevet 30. mars 2008 Jeg gidder ikke å lese tråden (booooring) men jeg er helt enig. Jeg syns det er greit å skrive at jeg tror at det noe er slik, men at jeg ikke vet, hvis jeg ikke er sikker på noe. Er jeg sikker, så svarer jeg som normalt. Syns i hvertfall selv jeg er flink til å skille mellom det jeg vet og det jeg tror, selv om jeg har blitt kalt besserweisser flere ganger her inne...
Gulosten™ Skrevet 30. mars 2008 #18 Skrevet 30. mars 2008 Når det gjelder inkasso og betalingsanmerkninger skal dere høre på meg:) Jeg jobber i set stort inkassoopplysningsbyrå og jobber med betalingsanmerkinger til daglig...
Gulosten™ Skrevet 30. mars 2008 #19 Skrevet 30. mars 2008 Altså: i ET stort KREDITTopplysningsbyrå.......
ZamZam Skrevet 30. mars 2008 #20 Skrevet 30. mars 2008 Helt enig med deg tilab ( selv om du sier det litt kvast) Til alle andre det å mene noe er ikke det samme som å vite noe og det at det står så-og-så i vg eller ei anna blekker betyr nødvendigvis ikke at det er rett..
ScaryMama Skrevet 30. mars 2008 #21 Skrevet 30. mars 2008 Har man lest det i vg, så syns jeg det er greit å opplyse om det.
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #22 Skrevet 30. mars 2008 Veldig enig med Kozy;) (for noen er VG og Se og Hør bibelen dog, vil ikke frata noen deres barnetro:p) Gunda, det er sagt kvast med mening, rett og slett fordi det faktisk er noen som bruker disse sidene til å rådføre seg, og med 10 svar som er helt på trynet er det klart det er litt viktighet i å ta høyde for det også. I akkurat de nevnte tilfellene er det ene egentlig ikke så farlig, forbrukslån er noe tøys, men når det kommer til hus og hjem og familie og to barn på kjøpet, da synes jeg det er litt viktig at man ikke strør rundt seg med piss:)
___ Skrevet 30. mars 2008 #23 Skrevet 30. mars 2008 På krangle må det være lov å si hva man tror og hva man mener om en sak. Det ville bli rimlig få innleg her om bare de som har 5 års relevant utdanning skulle uttale seg om noe som helst. Jeg uttaler meg om mye som jeg ikke er ekspert på. Noen ganger tar jeg sikkert feil. Ingen tror vel at en side som denne er stedet å henvende seg om man bare vil ha svar fra dem som er eksperter. Her svarer folk i ulike livssituasjoner. Noen har lest en ting, andre en annet. Noen har en veninne som har vært i en liknende situasjon. Greit at man ikke bør legge ut direkte løyner, men noen ganger kan faktisk råd fra "ikke eksperter" gi viktige tips som man ellers ikke hadde fåt med seg. Jeg vet at du har greie på privatøkonomi, og sikkert vet mye om saksbehandling ol, men det gir deg ikke enerett til å svare på økonomiske spørsmål, spessielt ikke på en krangleside.
ScaryMama Skrevet 30. mars 2008 #24 Skrevet 30. mars 2008 Det er ikke snakk om at det bare er eksperter som bør svare, men man kan for all del formulere svarene sine på en annen måte. For eksempel "jeg tror det er slik", "min erfaring er at det er slik", "jeg har lest et sted /hørt et sted at det er slik" osv. Før pleide jeg å opplyse om at jeg hadde informasjonen min fra studiebøkene mine men da fikk jeg så mye dritt at jeg har sluttet med det.
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #25 Skrevet 30. mars 2008 Neida Poamin, noen enerett vil jeg slett ikke ha heller. Har også fått opplyst ting på tråder jeg har svart her inne (om privatøkonomi) som jeg ikke visste. Men når man svarer helt på jordet, og i tillegg skal krangle om det etterpå synes jeg det blir dumt, i norn tilfeller. Som jeg også har nevnt bør takhøyden for all del være høy, har man et godt svar så kom med det. Man trenger slett ikke hverken kunne lover eller regler for å gjøre det. Erfaringer er også veldig viktig. Men når man da begynner å påstå ting om lover å regler bør man enten skrive at man tror, er usikker eller slikt om man faktisk ikke vet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå