Gå til innhold

Hvem stiller hos legen etc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset er det slik at samboeren min har meget fleksibel arbeidstid og kan stille hos helsesøster, lege,fysioterapeut og ta ting som barnehagetilvenning. Han har i tillegg mulighet til å være hjemme med sykt barn og arbeide om kvelden når jeg kommer hjem. Jeg jobber på en arbeidsplass der det aldri passer at jeg er borte. Nå skal lille til fysioterapeut og jeg har lyst til å være med for å stille spørsmål. Min samboer skal også være med. Kan jeg ta meg fri for dette synes dere? Det blir en hel dag pga reisevei....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sykepleier, så jeg stiller på sånt.. Mer et behov hos meg enn noe annet:) Stoler ikke helt på legene..:P Yrkesskade.

Skrevet

Ja, det syns jeg du skal :o)

Skrevet

Hittil har det vært meg som har gjort det, han har vært med noen ganger da. På tirsdag begynner jeg på jobb og da er det han som må til helsestasjonen, legen, fysio og ta barnehagetilvenningen. MEN når vi skal på sykehuset med han, da skal jeg være med og!

Skrevet

Vi deler på ettersom hvem som enklest får fri fra jobb.noen dager er det umulig for han å være borte,andre dager kan det være syke på jobben min og da kan jeg ikke være borte.

Prøver helt å få timer de dagene jeg jobber sent eller mannen har avspasering da.

Skrevet

Klart du kan, gi beskjed til din arbeidsgiver. Dette er jo viktig...

Motto: barna først så jobb.... Det har jeg sagt rett ut til min sjef.

Skrevet

Jobben din trenger jo heller ikke å vite at han også skal dit.

Skrevet

Vi går alltid begge to på obligatoriske kontroller og sånn, samboer sier han nekter å gå glipp av det;) Men sånn ellers er det helt avhengig om hvem som er hjemme med barnet hvis det syk og må til legen og sånn. Pleier grovt sett å være litt sånn annenhver gang med tanke på begges jobber:)

Skrevet

Jeg har det akkurat som deg, min mann tar alt sånt fordi han har en mer fleksibel jobb, og jobber det heller inn i helgene og om kvelden.

For en stund siden skulle vi på 15-månederskontroll på helsestasjonen, da ville jeg være med fordi jeg ikke hadde sett helsesøster på lenge og gjerne ville snakke litt om en del ting.

Sa bare på jobben at jeg måtte på kontroll med datteren min - nevnte ikke at mannen min også skulle være med.

Bli med til fysioterapeuten du, du har krav på fri for sånne ting.

Skrevet

Hva i alle dager er det du jobber med da? Er du statsministerens høyre hånd?

(Ikke for å være frekk, altså! Men hva gjør du hvis du er syk??)

For å svare på spørsmålet ditt - det er stort sett jeg som tar med ungene - men det varierer.

Skrevet

ja det ville jeg gjort.

men her er det jeg som alltid drar til lege o.l. med barna, for min man spør aldri om noe, og husker ikke om han får beskjed om noe. så jeg synes det er greit å ha kontroll på det.

Skrevet

Jeg er aldri syk:) Men skulle det skje hadde det ikke passet, men de ville funnet en løsning, som ville ført til at det ble mye styr for å få ting på stell igjen når jeg kom tilbake. Andre er syke, og vi løser det alltid, selv om det alltid passer dårlig:)

Skrevet

Da jeg var i permisjon var det alltid jeg som stilte opp på slike ting. Men etter jeg begynte å jobbe er det stort sett sambo stiller opp på slikt. Det er vel mest fordi han er sykemeldt og har mulighet til det da. Hadde han vært i jobb så ville det sikkert ha blitt med som hadde stilt opp på slike ting.

Jeg hadde da riktignok 2 dager med tilvenning på tuppa i bhg, og sambo hadde siste dagen. Men ellers legebesøk/helsesøster er det han som tar.

Det er også han som er hjemme med mini som er 3 år om han er syk eller noe. Men er tuppa syk så holder jeg meg som regelt hjemme jeg også, det er rett og slett fordi at han ikke klarer å gå å holde på/bære på tuppa en hel dag...men hun er heldigvis ikke mye syk da...*bank i bordet*

Skrevet

Det er jeg siden jeg er student og ikke må på skolen. Hvis det er vaksiner så blir som regel mannen med for jeg fikser ikke å holde han.

Skrevet

Men hva slags type yrke er det da? Synes det høres ut som dårlig organisering av arbeidsplassen, når det er småbarnsforeldre ansatt...

Har selv jobbet på et lite sted hvor kun jeg kunne mine oppgaver - men allikevel fikk vi til backup-løsninger som gjorde at jeg kunne ta barna til legen/sykt-barn-dager.

Skrevet

E for det meste jeg som stiller opp da det er jeg som går hjemme, men er det noe eg vil ha mannen på så stiller han opp :o).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...