Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I løpet av et par dager har fingrene stivnet og føttene verker, og er periodevis hovne... Og jeg har 2 mnd igjen!!!

Men hva gjør jeg nå, da? Vil en spasertur være bra, eller vil det bare gjøre føttene tyngre?

Husker jeg fikk vann i kroppen med nr1 også, og ble ganske stillesittende pga sykemelding (pga magesmerter). Nå føler jeg meg ganske pigg på alle andre måter da...

Andre som er plaget med vann i kroppen, og som har noen gode ideer? Jeg drikker mye vann, og prøver å holde meg unna salt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du får så merkbart mye vann i kroppen i løpet av kort tid ville jeg gått å få sjekket blod trykk og undersøkt urinen.....det kan være tegn på svangerskapsforgiftning.

Skrevet

Og da skal du holde deg i ro, pg ikke gå tur:-) Følte jeg måtte si det også!

Skrevet

Var til legen for snart to uker siden. Kan "alvorlige" problemer oppstå så fort da? Trodde slikt kom snikende... feks svangerskapsforgiftning etc...

Og mosjon vil vel drenere litt vann, og sitter man stille samler man bare på det????

Skrevet

Ja alvorlig svangerskapsforgiftning kan komme veldig plutselig. Ta en tlf til føden for å høre hva de mener. Hvis det er svangerskapsf. så bør en ikke gjør så mye siden bt er høyt fra før. Og tror ikke du klarer å drenere vannet med mosjon, det er nok kommet for å bli til etter fødselen hvis det er så mye som du sier.

Men svangerskapsf har også andre symptomer som press i øvre del av magen, kvalme, hodeverk og synsforstyrrelser. Lykke til! Håper det ordner seg og at det ikke er svangerskapsf.

Skrevet

Svangerskapsfrgiftning kan komme når som helst, tror jeg ville fått meg en sjekk.. Er du veldig hoven råder jeg deg til å drikke mye vann, vann fordriver vann... lykke til

Skrevet

Drikk mye vann og spis så lite salt som overhodet mulig. Drikk heller ikke farris, for det inneholder en del salt. Jeg hadde en del vann i kroppen tidligere i svangerskapet, og klarte å bli kvitt det igjen. Nå har det kommet tilbake for fullt, men nå har jeg en uke til termin og det virker som om det er litt vanskeligere å bli kvitt...

Og ta med urinprøve til legen og få målt blodtrykk, slik at du evt kan utelukke svangerskapsforgiftning.

Skrevet

Det kan hjelpe å gå en tur for å få fart på sirkulasjonen. Sitt med beina høyt og drikk masse masse vann! Og som mange andre har sagt er det jo lurt å sjekke ut med legen ift svangerskapsforgiftning.

Skrevet

Hvordan går det? har du får sjekket deg?

Skrevet

Jeg merker ihverfall forskjell på mengen vann i beina i forhold til om jeg får rørt litt på meg eller ikke. de dagene jeg ikke kommer meg ut på tur har jeg mye mere vann i beina på kveldene.

Er foresten sjekka i forhold til svangerskapsforgiftning, og har ikke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...