Imsdal 1976 Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Hadde en ubehagelig hendelse forrige uke der to gutter i parken ville leke med samme pinne. Simon og Patric er 3 år. Simon ble satt i vognen sin av sin pappa og mammaen til Patric satte lillebroren til Patric i deres vogn. Da gikk Patric bort til vognen til Simon og ville ha en pinne som Simon hadde (en pinne Patric hadde fått tidligere på dagen av en annen gutt) Derfor følte nok Patric at den var hans,men vi vet jo alle at første mann til mølla. Ergo nå var pinnen Simon sin. MEN, Patric begynt å dra i pinnen og Simon begynte å dra i pinnen,dette fører til at begge guttene hyler og at Simon sklir ut av vognen sin. Vel og merke så skle Simon og vognposen hans ut av vognen uten dramatikk. Dette var jo galt av Patric og hans mor ville ønsket å forklare Patric at den pinnen er nå Simon sin og at det var galt av Patric å dra i den slik at Simon skle ut av vognen.MEN her kommer da faren til Simon løpende bort og løfter opp Simon i vognen også begynner han å skjelle ut Patric, og sier sånn ca dette men HØY OG SINT STEMME. Hva faen er det du driver med a? Er du helt rar, Du kan ikke holde på sånn, du må skjerpe deg, hva driver du med???? Patric løper da gråtende til mamma. Oj-oj-oj tenker jeg, Er det jeg som over reagerer eller ville dere som mor blitt satt ut av denne hendelsen. Kan man prate til barn på denne måten?
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Det er vel ikke akkurat pedagogisk korrekt... Jeg ville neppe sagt det HEEEEELT sånn tror jeg.
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Klart mange prater slik til barna, hører det stadig på butikken og rundt omkring. Det er ikke pedaogisk riktig og en får ikke så mye utav å reagere på den måten bortsett fra å skremme barna. Kanskje han hadde en dårlig dag?
Imsdal 1976 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. mars 2008 Han hadde ikke en dårlig dag, for vi har hørt han slik flere ganger, det er bare det at du kan ikke snakke til andre ssine barn på den måten, eller hva?
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Man snakker ikke sånn til noen barn, heller ikke egne.
Imsdal 1976 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. mars 2008 Jeg er enig, prater aldri slik til barna mine.
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Nei, de perfekte gjør ikke det. Hva enn dere mener er riktig måte å prate til barna så vil det fortsatt være mange der ute som prater slik til barna. Ikke alle tenker så langt. Det er seriøst ikke noe vi kan gjøre med hvordan andre foreldre reagerer. Vi kan forklare barna våre på best mulig måte at ikke alle voksne er like og at noen overreagerer noen ganger...det betyr ikke at det barnet har gjort er så galt at det fortjener en så stygg lekse.
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Hva er det du lurer på egentlig? Om man _kan_ snakke sånn til barn? Ja, det går selvsagt an, men det er jo ikke akkurat anbefalt... Har selv en gutt på 3 år, og ville aldri snakket sånn til han.
Imsdal 1976 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. mars 2008 Ønsker hå høre deres meninger fordi jeg ble så satt ut og fordi jeg faktisk er mammaen til Patric så for meg som mammaen hans så stakk det veldig da jeg hørte at han snakket slik til min sønn. Prøver ikke å få min sønn til å virke uskyldig siden jeg så at det var galt av han å dra Simon ut av vognen, men jeg vet også at Patric og Simon bytter på å være rampete mot hverandre. Simon er nok vandt til å høre slik kjeft hver dag,men jeg mener selv at INGEN har rett til å prate slik til andres barn. Han hadde så klart hunne sagt til min sønn at det var galt og at det ikke var en snillt gjort også hadde jeg blitt med Patric bort slik at han kunne sagt unnskyld til Simon for at han skle ut av vognen.
Imsdal 1976 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 30. mars 2008 Lurte vel egentlig på om dere hadde reagert på det om noen hadde pratet slik til deres barn? Jeg reagerte,men over reagerer jeg ved å bli "sur" på pappaen til Simon. Nå er det jeg som er mammaen til Patric.
♥Tullerusk♥ Skrevet 30. mars 2008 #11 Skrevet 30. mars 2008 Hadde et annet barn dratt mitt barn ut av vogna ved uhell hadde jeg ikke ropt sånn som han (faren) hadde gjort...Så lenge det andre barnet (med mor/far) sier unnskuld etterpå, så ser jeg ikke problemt...Barn er barn og de skal ha litt sår og arr...Det er sånn de lærer, mener nå jeg... Hadde selv blitt rimelig sinna hvis noen hadde ropt sånn til mitt barn...han (faren) hadde fått virkelig høre tilbake...Han skal liksom være voksen...
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #12 Skrevet 30. mars 2008 Jeg hadde vel antakelig stoppet Patric fra å dra før han dro noen ut av vognen... Men man skal ikke banne, og man skal ikke rope - selv om man blir skremt! Det er bedre å forklare rolig, men hvem er perfekt til en hver tid?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå