Gå til innhold

hva skjer om jeg blir gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

og sykemeldt om jeg bare er vikar?

har jeg ikke krav på noe da??

faen,er så frustrert om dagen.

Prøver på barn nr 2.Arbeidsplassen min legges ned.Fått tilbud innen samme bedrift,men mye lenger unna,noe som gjør at det blir vanskelig.

Så heller mot si opp.Vet om et par bhg.som trenger vikarer.Men hva da om jeg blir gravid?

Skal fanken ikke være lett.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har akkurat de samme rettighetene både som sykemeldt og når du går i permisjon uansett om du er fast ansatt eller bare vikar. Sykepenger og foreldrepenger regnes ut etter hva du har tjent i gjennomsnitt de siste månedene om du ikke har faste dager fra uke til uke..

Skrevet

ok.så om jeg ikke har faste vakter,bare går på ukeskontrakter eller ringevikar,får jeg sykepenger?

Trodde ikke det jeg serru.

Skrevet

Da jeg var ringevikar med bare ringevakter var det slik at man fikk et snitt av de siste 6 mnd som sykepenger.... Kan det være slik enda?

Om man ikke får i et fast vikariat, så er det jo ikke noen fast lønn å beregne sykepenger ut fra hvetrfall.

Skrevet

jeg har jobbet som ringevikar i et år før jeg ble gravid, og jeg får nå som gravid og sykemeldt gjennomsnittet av det jeg tjente de siste 3 mnd før jeg ble sykemeldt...=)

og da er det det som gir grunnlaget for foreldrepengene..=)

Skrevet

ok,så jeg slipper å ende opp uten noen ting? hehe

vil jo helst ikke bli sykemeldt da,men er forberedt.Ble sykemeldt fra uke 15 sist pga kaftig bekkenløsning.Så skal vel mye til om det blir bedre neste gang:S men håper=)

Skrevet

Vet du om det er noe krav til hvor lenge man må ha jobbet som ringevikar før man kan få sykepenger?

Skrevet

tror du må ha vært ansatt i 2 uker før du kan bruke sykemelding, og 2 mnd før du kan bruke egenmelding ved sykdom.

Skrevet

Takk for svar.

Bare se her nå om jeg skjønner rett.

Jeg blir tilkallings vikar.vet ikke mere enn en uke av gangen.Også blir jeg gravid.Og kanskje sykemeldt etterhvert.Da får jeg alikevel penger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...