Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Hvorfor kan sambo stå opp søndag morgen(den eneste fridagen)og sette seg rett foran pcen , og sitte der og spille i flere timer???? Hvorfor kan sambo si så fint når han kommer hjem fra jobb om ettermiddagen at han bare stikker rett ned til en kompis?? Hvorfor trenger ikke sambo skifte bleier, stelle og bade, mate og legge baby???? Hvorfor forventer sambo middag og et ryddig hus når han kommer hjem("du er jo hjemme hele dagen ")??? Hvorfor kan sambo ta seg en øl eller ti og kose seg i helgen??? Sikkert mer sambo gjør, men er så sinnsykt trøtt siden lillemann ikke sover så kommer faktisk ikke på mer........ Hvorfor kan ikke jeg gjøre disse tingene??? Flere som meg??
Guttemamma til tusen :) Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Ja, hvorfor kan du ikke? har han sakt at du ikke kan?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Hadde mannen oppført seg sånn hadde han blitt kastet ut for lenge siden! Har deler vi alle oppgaver (vel nesten alle....) hvis ikke hadde det ikke fungert i det hele tatt. Jeg tror du bør ta en alvors prat med han, forkalr hvordan du har det hva du føler og si at du rett og slett trenger litt hjelp! Det er hans oppgaver som samboer og far å stille opp for deg og bebisen. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 uff... tror det er litt tidlig for meg... ser at det ble en del skrivefeil.... men men du forstår poenget håper jeg :-)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 helt enig med deg... er jo ikke slik at jeg ikke KAN gjøre slikt, men det blir litt mer mas og styr (jeg må spørre om han da kan gjøre det jeg vanligvis gjør, mens han bare automatisk forventer at jeg gjør ting.) Frustrerende, i know!! han får en del kjeft for det her da:)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 hva med å la han gjøre det?? I begynnelsen blir det litt mas og styr..men,men, det kommer seg etterhvert! Hvis han er vant til at det er normalt at du gjør alt, så får du endre den "normalen" slik at dere begge deltar! Kanskje han har noe som han ser på som "sin del", f.eks fikse bilen hvis noe går galt. Det er liksom hans ting og en selvfølge at han gjør det..kanskje alt med babissen liksom har blitt din ting? Mulig du har gjort han en smule bortskjemt??
Prins og prinsesse Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 Jeg syns du skal svare med samme mynt. Når han kommer fra jobb på mandag kan du si at du bare stikker ned til ei venninne - melk i kjøleskapet og bleier på badet. Ser deg om et par timer... Så ser du hva han sier da. Evt avtal med ei venninne du skal ut med som er der for å hente deg når han kommer hjem - da blir det vanskeligere for ham å si at du ikke kan dra. Sleipt gjort kanskje, men det kan høres ut som han fortjener det... Så får dere ta diskusjonen etterpå. Det er jo faktisk ikke sånn at du skal ha eneansvar for babyen selv om du er hjemme om dagen! Det er faktisk ganske slitsomt å være mamma hele tiden også, selv om mange menn er overbevist om at de har det mye mer strevsomt på jobben....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå