lillegull08<3 Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Syns alle her inne høres så sinnsykt snusfornuftige ut, og bare spiser sunt og trimmer masse... Og ja, det er viktig å gjøre det. Men er dere slik hele tiden?? Skeier dere aldri ut?? Spiser dere aldri usunt, eller tar dere et par glass brus?? Eller er det bare meg som må kose meg litt ekstra noen kvelder?? Har alle her liksom endret hele kostholde, og kuttet ut alt "usunt"?? Føler meg liksom ikke så usunn. Går tur hver dag, tar vitaminene mine, og får i meg norsk sunn kost.... Håper da at det er andre her som meg =)=) Hehe!! Lykke til med spiren jenter!!
*gullungen med okt spire* Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 jeg koser meg hver helg jeg ikke i ukene da går lite tur gjør jeg også har så problemer med beina mine men det jo legen min...jeg spiser det jeg vil bortsett fra det jeg ikke kan spise når jeg er gravid men jeg er absolutt ikke hysterisk det var jeg ikke med min første heller..kensje derfor jeg la så på meg..men det er opp til vær enkelt..jeg fødde hvertfall en velskapt fin gutt på 3160 og 49 lang...lykke til ja..klem
lillegull08<3 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2008 Det er bra.... Jeg vill jo ikke heller legge på meg for mye, men mener det er viktig å kose seg under svangerskapet.... Men så blir jeg litt stressa også, for i går leste jeg om svangerskapsforgiftning og der sto det at det øker risikoen for dette vis du har stort inntak av sukker og brus... (så tenker jo jeg hva er stort inntak??) Jeg spiser også bare i helgene, og til og med da hender det at jeg velger frukt fremfor godteri.... Er neimen ikke lett å vite hva man skal ta seg til.... Hehe!!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Jeg spiser samme maten som før jeg ble gravid, bare med litt mer grønnsaker. Koser meg med brus og sånt, men blir så lett dårlig av kullsyren så det blir ikke så mye av det. Prøver å bare spise kjempe sunn mat, men skeier ofte ut. Gjør så godt som jeg kan:) har blitt hekta på melk og epler så det går det mye av;)
lillegull08<3 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. mars 2008 hehe, det er godt å høre =)=) her går det mye i druer og gulerøtter.... så får i meg en del grønt og sunt =) men blir et glass med brus inni mellom, og salt chips er så godt mot kvalmen!!
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Hei hei! Jeg er til vanlig en veldig snusfornuftig jente som kun spiser godt i helgene. I ukedagene går det i sunne alternativer. Er utdannet idrettslærer, treningsveileder og instruktør så vet å passe på kroppen. Trener mye og liker å være i aktivitet. Dessverre har det seg slik at jeg har fått kjempe kvalme i dette svangerskapet (hadde kun litt kveldskvalme sist). Kvalmen kommer og går i bølger og jeg blir totalt slått ut. Orker ikke tanken på mat- tvinger i meg litt melkemat (det eneste jeg har lyst på) innimellom slik at jeg får noe i meg. Klarer heller ikke å holde tempoet oppe med trening slik som sist. Trener et par dager i uka- men det er ikke kjempe kvalitet på treningen. Går mye da frisk luft hjelper. Er nå 8+2 og håper kvalmen snart vil avta. Vi blir jo ganske smågale når vi er gravide- iallefall jeg. Selvfølgelig får jeg dårlig samvittighet- spesielt i og med at morkaken og navlestreng blir dannet i 1 trimester og denne kan kun bli påvirket av trening her. Trener man mye i 1 trimester får fosteret bedre blodgjennomstrømning og navlestrengen vil bli tykkere i resten av svangerskapet.
*shehasmyheart* Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Nei, jeg klarer ikke styre det faktisk. Kvalmen gjør det litt vanskelig. Så jeg spiser det som "frister". Føler det blir som i forige svangerskap: sulten, sulten, sulten! Men ikke mye snop. Heldigvis mistet helt lysten på pepsi-max! Så her er det mat som gjelder:) Så pass opp badevekt;)
lillegull08<3 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. mars 2008 hmm, det du skrev om navlestrengen, viste jeg ikke =) men takk for råde, nå må jeg bare gå enda mer turer.... selv om jeg går så og si hver dag da.... elsker å være ute i frisk luft... så gleder meg til spiren kommer ut, og vi kan trille på tur =)=) hehe....
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 Jeg koser meg m godteri i helgene, noen gleder må man få ha selv om man er gravid- det hjelper litt på humøret og d er jo bra for babyen m en glad og fornøyd mamma=) Synes helse- og sunnhetsfokuset her inne kan være litt vel too much, det gjelder å ikke bli helt hysterisk heller... Så lenge man spiser litt frukt og grønt i tillegg til litt helgegodis tror jeg neppe at babyen tar skade av litt sukker!
Promp Skrevet 30. mars 2008 #10 Skrevet 30. mars 2008 Jeg koser meg med sjokkis og popcorn når jeg får lyst på det. Prøver å begrense meg til helgene, men det hender jeg må kose meg litt ekstra til Ugly Betty og Lost på onsdager... Og så er det jo Dansefeber på torsdager... Hmm... MEEN, jeg drikker ALDRI brus, da, og jeg spiser sunne måltider, mye grovt, fiber og grønnsaker. Og trener jevnlig, går tur med boffen, og er aktiv mor med mitt første barn. Så jeg er vel en av de heldige som kan kose meg litt ekstra uten at det synes med en gang. Og en annen ting, badevekt har aldri eksistert i mitt hus! Lykke til jenter!!!
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 30. mars 2008 #11 Skrevet 30. mars 2008 Jeg drev på meg slanking før jeg ble gravid, så jeg har gjort om kostholdet nå. Men spiser vanlig, koser meg i helgene, går turer når jeg er i form..
AO3 Skrevet 30. mars 2008 #12 Skrevet 30. mars 2008 Helt ærlig? Jeg lever omtrent som før. Dvs: Trener ikke (men vurderer å begynne å trene litt igjen, faktisk), og spiser det jeg har lyst på. Riktignok har jeg kuttet veldig på brusinntaket, men det er ikke noe bevisst valg - det er kroppen min som rett og slett ikke har lyst på det lenger. Jeg spiser mer epler, for det har kroppen min lyst på. Men kroppen min har også lyst på mer sjokolade innimellom måltidene, og det får den. De første ukene av 1.tri var jeg ikke i form til noe som helst, og spiste det jeg klarte å få ned, selv om det innebar potetgull til lunsj. Nå er jeg mye bedre, og jeg prøver å få til litt sunnere måltider, og jeg kan faktisk spise brød igjen! Det klarte jeg ikke på en hel måned. Jeg skal også prøve å få til å svømme en gang i uka - det måtte jeg bare kutte ut da jeg ble gravid, jeg orket ingen ting. Jeg har aldri egentlig trent bortsett fra den (forsøksmessige) svømminga, så det er vel urealistisk å tro at jeg nå plutselig skal bli supersportslig. Konklusjonen? Jeg lever egentlig som før, for man skifter vel ikke plutselig personlighet når man blir gravid?! Men det kan jo gå an å PRØVE å kutte ut de verste tingene, eller i alle fall kutte litt ned. Men klart man skal få lov til å kose seg, man kan ikke bare spise spinat, heller! Det hjelper i alle fall ikke å stresse masse, og så få dårlig samvittighet hvis man koser seg med en sjokolade.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå