Gå til innhold

Ang å slanke seg i ammeperioden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste på matportalen sine sider, om at man skulle unngå å aktivt slanke seg i ammeperioden, pga det kunne løsne miljøgifter fra kroppen ved fettforbrenning, og gå ut i morsmelken.. Er det noen som har peiling på hvor alvorlig dette er for baby? Kan det skade den??

Sleit lenge med ekstra kiloer etter mine tidligere svangerskap, og hadde lyst å ta et "skippertak" for å kvitte meg med de overflødige kiloene litt raskere denne gangen, men er litt bekymret etter å ha lest dette.

Er ikke en person nom lett går ned i vekt, og må gjøre en innsats for at det skal skje =/

Men når "andre" går naturlig ned i vekt ved amming, så blir jo fettet forbrent da og, så jeg forstår liksom ikke helt forskjellen??

Har tenkt å følge et program hvor jeg får nok viktige næringsstoffer, men magert, slik at jeg går ned.. Kan det være skadelig tror dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet? (`;`)

Skrevet

Det er egne Grete Roede kurs for mammaer som ammer!

Skrevet

Har tenkt mye av det samme som deg. Har også noen kilo jeg vil ned før sommeren (fikk baby i januar). Spiser nå sunt og variert, samt har begynt å trene (medlem i vektklubb). Jeg sulter meg ikke, men har sluttet å spise så mye snop, velger sunnere alternativer i matveien, mer frukt og grønt og rene råvarer, samt at jeg som sagt har begynt å trene (tur med vogn, elliptisk maskin og rockeringen). Vil ikke gjøre noe som kan skade babyen, men som du sier er det jo mange som går naturlig ned mange kilo i ammeperioden, og det vil vel ikke være noe forskjell på det og bevisst være sunn?

Har vel egentlig ikke noen svar å komme med... ;o) Bortsett fra at jeg har hørt at man skal være forsiktig med å gå ned for fort..

Til dere som sier at man bør vente med å gå ned i vekt til ammingen er over; nå har jeg for første gang motivasjon og energi til å gjøre noe med vekta som har kommet luskende de siste 10 årene. Synes det er moro å trene og tror jeg må gjøre det nå som motivasjonen er tilstede... :o) :o)

Skrevet

Det er ikkje forskjell på å slanke seg eller gå naturlig ned i vekt på grunn av amminga, så lenge ein spis variert og sunt. Tap av fett er tap av fett uansett årsak. Det er og i fettvevet at me akkumulerer desse stoffene.

Kor farlig det kan vera er umulig å sei. Det kjem an på kva stoffer kroppen din eventuelt har akkumulert. Har du spist kvikksølvholdig fisk, bur du i forureina område etc.

Eg snakka med ei som holder på med forskning relatert til dette. (professor i pathophysiologi). Ho anbefaler amming sjølv om ein har vert utsatt for forureining og går ned i vekt. Ho anbefalte meg å ikkje slanke meg før eg var ferdig med amminga, fordi ho burde, ho la til at det var mindre fare for meg å gå ned i vekt enn for ei mor som hadde vokst opp ein anna plass en skogen norge. :-P Den første ungen ein får er også den som får mest i seg. Da lageret har bygd seg opp over lengre tid enn mellom ein og to.

Eg har ikkje lyst å sei verken eller til deg eg, det får vera di vurdering =)

Skrevet

Fant nå en del råd på www.greteroede.no

Skrevet

Tusen takk for svar allesammen :) Alltid godt å høre andres meninger, når man er usikker selv ;o) Skal lese litt på greteroede.no nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...