♥♥mortil4♥♥ Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Leste på matportalen sine sider, om at man skulle unngå å aktivt slanke seg i ammeperioden, pga det kunne løsne miljøgifter fra kroppen ved fettforbrenning, og gå ut i morsmelken.. Er det noen som har peiling på hvor alvorlig dette er for baby? Kan det skade den?? Sleit lenge med ekstra kiloer etter mine tidligere svangerskap, og hadde lyst å ta et "skippertak" for å kvitte meg med de overflødige kiloene litt raskere denne gangen, men er litt bekymret etter å ha lest dette. Er ikke en person nom lett går ned i vekt, og må gjøre en innsats for at det skal skje =/ Men når "andre" går naturlig ned i vekt ved amming, så blir jo fettet forbrent da og, så jeg forstår liksom ikke helt forskjellen?? Har tenkt å følge et program hvor jeg får nok viktige næringsstoffer, men magert, slik at jeg går ned.. Kan det være skadelig tror dere??
blåbæret Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Det er egne Grete Roede kurs for mammaer som ammer!
Minnie Mom Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Har tenkt mye av det samme som deg. Har også noen kilo jeg vil ned før sommeren (fikk baby i januar). Spiser nå sunt og variert, samt har begynt å trene (medlem i vektklubb). Jeg sulter meg ikke, men har sluttet å spise så mye snop, velger sunnere alternativer i matveien, mer frukt og grønt og rene råvarer, samt at jeg som sagt har begynt å trene (tur med vogn, elliptisk maskin og rockeringen). Vil ikke gjøre noe som kan skade babyen, men som du sier er det jo mange som går naturlig ned mange kilo i ammeperioden, og det vil vel ikke være noe forskjell på det og bevisst være sunn? Har vel egentlig ikke noen svar å komme med... ;o) Bortsett fra at jeg har hørt at man skal være forsiktig med å gå ned for fort.. Til dere som sier at man bør vente med å gå ned i vekt til ammingen er over; nå har jeg for første gang motivasjon og energi til å gjøre noe med vekta som har kommet luskende de siste 10 årene. Synes det er moro å trene og tror jeg må gjøre det nå som motivasjonen er tilstede... ) )
hit og dit Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Det er ikkje forskjell på å slanke seg eller gå naturlig ned i vekt på grunn av amminga, så lenge ein spis variert og sunt. Tap av fett er tap av fett uansett årsak. Det er og i fettvevet at me akkumulerer desse stoffene. Kor farlig det kan vera er umulig å sei. Det kjem an på kva stoffer kroppen din eventuelt har akkumulert. Har du spist kvikksølvholdig fisk, bur du i forureina område etc. Eg snakka med ei som holder på med forskning relatert til dette. (professor i pathophysiologi). Ho anbefaler amming sjølv om ein har vert utsatt for forureining og går ned i vekt. Ho anbefalte meg å ikkje slanke meg før eg var ferdig med amminga, fordi ho burde, ho la til at det var mindre fare for meg å gå ned i vekt enn for ei mor som hadde vokst opp ein anna plass en skogen norge. :-P Den første ungen ein får er også den som får mest i seg. Da lageret har bygd seg opp over lengre tid enn mellom ein og to. Eg har ikkje lyst å sei verken eller til deg eg, det får vera di vurdering =)
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. mars 2008 Tusen takk for svar allesammen Alltid godt å høre andres meninger, når man er usikker selv ;o) Skal lese litt på greteroede.no nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå