Den drygaste Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 sambo kom hjem NÅ, drita full, han klarte ikke stå på beina... og han skulleliksom ha vesla i dag... faen jeg er så forbanna, jeg lar ikke han være hjemme med henne alene i dag!!! drittsekk..... argh er så forbanna!
celodi Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 vi er i samme båt!!!!!!Er også rasende...Drita han her å
Den drygaste Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2008 ikke nok med at han er drita,men når jeg sa at nå er jeg nødt til å bli hjemme fra jobb i morgen fordi du ikke klarer å gi deg med drikkingen i passelig tid, så slenger han MEG full i drit.. er lei av å bli rakket ned på hver gang han drikker. jeg finner meg rett og slett ikke i det.. så jeg sa bare at han skulle se til helvete å bli voksen. da løp han ut på badet, spydde en god dose jaeger og battery og gikk og la seg.. men fikk kalt meg for syk i hodet før han sovnet da.. så nå er det faen meg nok. jeg gir han kniven på strupen i morgen, jeg har fått nok!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Høres ut som han sliter litt med alkoholen. Jeg ville ikke funnet meg i å bli behandlet på den måten. Ville sagt at han fikk ta opp dette med legen sin og få seg hjelp eller så er det over. Vi var ute og festet mye før vi fikk barn, det ble en god del både fredagspils og onsdagspils og tirsdagspils, torsdagspils osv osv. og så klart selskaper i helgene. Så fikk vi barn.. og fra da har det blitt lite alkohol.. Fortsatt selskap og en tur ut en skjelden gang. Men vi drikker ALDRI eller er påvirket av noe som helst i nærheten av ungene. Har mannen vært på byen med kameratene (en skjelden gang) så er han ikke i nærheten av ungene før han er klinkende edru. Og samboeren din blir i tillegg hissig i fylla, da mener jeg han egentlig ikke har noe på fylla å gjøre og ihvertfall ikke komme hjem og lage kvalm. Du får stille et ultimatum. Ut med alkoholen eller ut med han.
Den drygaste Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. mars 2008 ja vi drikker ikke særlig her hjemme heller, men som en jente som er vokst opp med alkoholmisbruk i hjemmet vet jeg hvor utrolig skremmende dette kan være. det er hensynsløst av meg å gå på jobben i dag og la han være hjemme med henne. jeg kommer til å be han holde seg laaaangt unna alkoholen eller så flytter vi ut. jeg gidder ikke mer. han blir så forbanna barnslig når han drikker! akkurat som om det er JEG som er drittsekken oppi dette! jeg blir så irritert! kjenner det koker! har bare lyst å slenge e bøtte med isvann i trynet på ham!!!
ZamZam Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Børr vel vente til nærmere åtte med den isbøtta hvis han var dritta kl 04 mener jeg og blir litt uberregnelig i fylla... Han er en jævla dust som gjør at du må skulke jobben din, det er jo ikke skolen det her hvor det ikke gjør noe, det gjør faktisk noe.. Kanskje du kan høre om du kan komme inn litt senere? Slik at han får stabblet seg på bena før han må ta seg av barnet?
Den drygaste Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. mars 2008 jeg er ferdig på jobb klokken 2 i dag. han var rett og slett helt på tryne når han kom dettende inn dørene her, så jeg tror ikke det er vits i å tenke på jobben.. faen heller, og jeg som har en på en ansvaret i dag!!!!argh....jeg har bare lyst å skrike og smelle og få ut denne forbannelsen!!!
ZamZam Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 `J***** møkkagubbe!! Håper dere får tatt en alvorlig samtale på dette og han skjønner at ting som jobb og ansvar er viktig!!! *stiller opp som virtuel punshingbag* *auauauaua*
Den drygaste Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. mars 2008 hehehe godt å høre at det IKKE er jeg som er idioten oppi det hele... det er så frustrerende å diskutere med en som oppfører seg som en tre år gammel guttunge i trassalderen. (med en smuuule dramaqueen- nykker) blæh... jaja får se hva han sier i morgen :) eller rettere sagt, i dag.. jeg får sette på kaffien og starte dagen
murmelmamma Skrevet 30. mars 2008 #10 Skrevet 30. mars 2008 Han høres ivertfall ut som han har helt feil prioriteringer i livet...og så lenge han ikke klarer å ta hensyn til datteren deres, eller deg så ville jeg sagt han ikke er noe særlig å samle på.... Det at du må bli hjemme fra jobb er jo et TYDELIG tegn på at han ikke har et kontrollert forhold til alkohol... Lykke til!
hit og dit Skrevet 30. mars 2008 #11 Skrevet 30. mars 2008 Han må jo forstå at når drikkinga hans går ut over deg, ungen, og ein heil arbeidsplass så er det gått for langt. Når han står opp i dag så får du ta deg ein lengre samtale med han. Erfaringsmessig så veit eg at det er enklere å få folk til å høyre på meg om eg ikkje hisser meg opp. Så eg råder deg til å roe deg så godt ned som du kan. Vent til han har spist, dusja etc, og sett dere så ned i sofaen, eller på terassen og snakk rolig sammen. Ikkje fordi han fortjener det, men fordi det er lettere å få han til å høyre på deg da. Slik behandling fungerer alltid på tenåringene heime.... (typen din høyres meir umoden ut enn søstra mi på 16år når det kjem til drikking, sorry)
Den drygaste Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 30. mars 2008 ja gutten er snart 28 år, det er på tide å kutte ut de rølpefyllaene nå! jeg blir så irritert, for når han drikker seg litt brisen er han verdens søteste, men et par drinker for mye så vender han helt om og blir ufordragelig og ekkel. aldri voldelig, men kommer med helt idiotiske bemerkninger og det er umulig å føre en samtale med ham og fortelle ham hvorfor han var teit! da bare rister han på hodet og går mens han slenger litt drit.. nei er helt oppgitt,men nå sover han godt og skal få hvilt seg godt ut før jeg skal ta dette opp med ham. her må noe gjøres eller så kan jeg gi blaffen i respekt senere i livet.
Den drygaste Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 30. mars 2008 jeg snakker alltid rolig til han, men når han kaller meg for dum i hodet og ber meg holde kjeft blir jeg hissig. jeg tolererer ikke sånt snakk.. vi får se hva han sier.. akkurat nå er jeg ikke i stand til en eneste diskusjon, øynene mine henger ned på knærne!
hit og dit Skrevet 30. mars 2008 #14 Skrevet 30. mars 2008 Klart ein blir sinna når ein blir snakka slik til. Det forstår eg veldig godt!
Den drygaste Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 30. mars 2008 jepp, men men... får sehvordan det går denne diskusjonen har jeg rett i så han kan strebe for sine ting, jeg holder på mitt hehehe.. nei nå går jeg oglegger meg! (det har jeg sagt ørten ganger i natt!!) men nå er snuppa så trøtt at jeg legger meg inn på madrass på hennes rom så sover vi der inne
celodi Skrevet 30. mars 2008 #16 Skrevet 30. mars 2008 Skal gå og vekke min idiot nå!!!!! Var på sint på han i natt at jag var helt gal!!!!
roxanne Skrevet 30. mars 2008 #17 Skrevet 30. mars 2008 Du trenger jo ikke å lyve. Du har jo rett på å være hjemme hvis den som skal passe barnet er syk. Arbeidsgiver har ikke rett til å vite grunnen. Men du har en utfordring i forhold til samboeren din. Snakk med han når han er blitt edru. Si at du ikke finner deg i dette, det er alvorlig det han har gjort. Å sette alkoholen foran barna, indikerer jo på at han har et problem med alkoholen (når han ikke kan stoppe å drikke i tide).
Guttemamma til tusen :) Skrevet 30. mars 2008 #18 Skrevet 30. mars 2008 roxanne..lyver du ikke da? Mener du at fyllesyka kan brukes som egenmeldingsgrunn?? HI, jeg synes veldig synd på deg! Dette er helt uakseptabelt...lurer på hva hen egentlig tenker??
solstråle69 Skrevet 30. mars 2008 #19 Skrevet 30. mars 2008 Det uforståelige for meg oppi dette her, er hvorfor det var greit at han gikk ut i det hele tatt?
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #20 Skrevet 30. mars 2008 Når en dagmamma er syk er det ikke alltid vi vet grunnen til det. Poenget er at barnepasser ikke kan ta vare på barnet. Her hadde det vært uforsvarlig at denne personen passet barnet. Fyllesyke er ikke en grunn til å være borte fra barn, men når barnepasser ikke er skikket så er det godt vi har egenmeldinger. Jeg hadde aldri overlatt barnet mitt til en person jeg visste hadde promille i blodet eller en som ikke var i stand til å passe barnet. Her er det barnets beste som er vesentlig...ikke at mannen er en dust som går på fylla. Det ville ikke vært løgn å si at barnepasser var ute av stand til å ta seg av barnet og en derfor måtte være hjemme. Behøver jo ikke si hva som er grunnen.
kelso Skrevet 30. mars 2008 #21 Skrevet 30. mars 2008 Hvis man ikke tåler å drikke må man jo holde seg unna slik festing.Spesielt hvis man har et barn å ta seg av. Uakseptabelt at han prioriterer alkohol fremfor familie. Du har VELDIG god grunn til å være rasende.
roxanne Skrevet 30. mars 2008 #22 Skrevet 30. mars 2008 Hvis den som skal ha omsorg for barnet ikke er i stand til det, så må jo den andre omsorgspersonen gjøre det. Dette er ikke egenmelding, men sykdom av barnepasser.
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #23 Skrevet 30. mars 2008 Herremin da jenter! (skal straks forklare hvorfor jeg sier akkurat det, men først noe annet) Drygers; dust av ham å komme så seint hjem, dust å drikke seg så avsindig snydens og iallefall dust å bli sint på deg. Så til det andre; mannen har vært en tur på byen. Men må få ta en tur på byen uten å bli dømt som alkis og voldsmann asså. Skjerp dere. Han er hverken alkoholiker, har et alkoholproblem ELLER er utkatmatriale for en bytur. Menn har faktisk lov å drite på draget de også, så lenge det ikke er en gjentagende greie. At det blei helt dust sånn som det blei i natt er så sin sak, men dere tar jo helt av, galgen neste liksom... Slapp av! Jævla glad jeg ikke bor/lever med noen av dere som har svart sånt her ass!
Guttemamma til tusen :) Skrevet 30. mars 2008 #24 Skrevet 30. mars 2008 ja, det er jo greit det.. det har jeg forstått.. men jeg mener at det å ringe å si at barnepasser er syk, og at staten skal betale for dette er helt villt.. Dette er fullt og helt selvforskyllt, og jeg mener det er å lyve på barnepasser sykdom hvis det bare er fyllesyka! Våres skattepenger skal brukes til dette! Jeg hadde ihvertfall ikke tatt betalt for denne "fri dagen"! Grunnen til eg skrev egenmelding er at det føres på egenmeldingsskjemaet..det er noe HI må føre på selv for å få lønn for disse dagene.. Jeg er klar over at de ikke trekkes fra egenmeldigsdagene!
~~¤~~Jøssica~~¤~~ Skrevet 30. mars 2008 #25 Skrevet 30. mars 2008 Sambo var også slik før han fikk ADHD utredning og medisin og antidepressiva..... Nå er ikke alkohol nødvendig lenger, og han kan avslutte festen i rimelig tid, og vi hjemme er blitt viktigere enn kompiser og fest!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå