Gnisten Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har en 7 mnd gammel gutt som ikke lenger vil sove på ryggen. Hver gang jeg snur han, begynner han å gråte og forsøker straks å snu seg igjen. Det virker som om han trives med å sove slik og jeg lurer på om det er farlig for han nå når han er så stor. Han kan jo snu seg selv og kommer seg litt framover på egen hånd. Noen med erfaring? Evt noen som har snakket med helsesøster om dette?
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Jeg brukte sånn pose på mine fra de var små, og det var kjempe effektivt. Men dersom du ikke har brukt det før på ham, så er det nok forseint å begynne nå, når han er så stor. Han hadde nok ikke satt pris på det Men da min gutt begynte å vri seg i posen da han var rundt 9-10 mnd, så spurte jeg helsesøster om dette, og hun sa, at når barna er så store, at de hele tiden vil prøve å snu seg selv, og det ikke hjelper å snu dem når de har sovnet, så er de store nok til å sove på magen. Så da tror jeg ikke jeg hadde vært bekymret om han sov på magen fra ha var 8 mnd. Du kan jo forsøke å snu han når han sover, og dersom han snur seg tilbake igjen, bør du nok bare la han få sove slik.
Maaaren Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Den eldste vår gjorde akkurat det samme,så vi begynte med pose på ham. Men da vi var i barselgruppe med fysioterapaut tok vi opp akkurat dette,om det er riktig å snu dem osv.Men da sa hun at så lenge de klarer å snu seg over til magen,klarer de også å snu seg rundt igjen om de vil det. Men hun sa også at hvis det fikk oss til å føle oss tryggere ang krybbedød,så var posen et godt alternativ.
nungo Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Førstemann hos oss vilel også sove på magen helt fra hun selv klarte å snu seg. Som deg var jeg også oppe å snu hende den første tiden, men etterhvert sluttet jeg med det. Faren for krybbedør er vel størts de første måneder og blir vel mindre når de kan både løfte hode og snu seg selv. Jeg sluttet derfor fort å snu hende og hun er i dag 4 år og sover fortsatt kun på magen :-) Jeg har også snakket med helsesøster om dette i forhold til nr. 2 som kun er 2 mrd. og hun sier at de kan ikke (har ikke lov) å foreslå foreldre å legge barn på magen, men som hun sier (en klog eldre dame) så er det opp ossl foreldrene selv å gjøre en vurdering av vi vil gjøre det eller ei.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Vi begynte med pose på sønnen vår ved 6 mnd´s alder. Det har aldri vært et problem! Han er nå 10 mnd og snur seg av og til også med posen nattestid.
Ung kvinne Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Min datter begynnte å snu seg over på magen da hun ble 7,5mnd ca, og hun ligger og sover på magen. Hvis jeg snur henne når hun har sovnet, så sutrer hun misfornøyd og snur seg tilbake. Legger jeg henne på ryggen når hun skal sove, så snur hun seg. på magen sovner hun nesten med en gang. jeg syns hun er så stor nå at jeg lar henne ligge slik hun vil, for hun legger seg jo akkurat slik hun vil uansett. jeg sjekker inn til henne med jevne mellomrom og ser at hun ligger godt med frie luftveier og puster. Dette pose greien dere snakker om har jeg ikke hørt om, men d høres ut som en tvangspose. Jeg ville ikke nektet babyen å ligge behagelig slik den vil.
♥ Celines mamma ♥ Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Jenta mi snur seg også ofte på magen. Hun er 9 mnd. Jeg har til nå snudd henne flere ganger til natta da hun snur seg på magen om og om igjen. Som de skriver her så er det ikke så farlig så lenge de snur seg selv, og kan snu seg tilbake om de vil det. Det sitter liksom i at de skal ikke sove på magen, men jeg skal prøve nå å la vær å snu henne.....
Susi og prinsessa Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Jeg fikk nettopp samme problem for noen uker siden, jenta mi er 8 mnd. Ser ikke noe fare i at hun ligger på magen når hun snur seg selv, men problemet her er at hun snur seg og står på alle fire og blir plutselig veldig våken, hun klarer ikke å sove på magen. Derfor prøvde vi pose, hun sutret litt i begynnelsen, men vi har posen slik at hun kan ligge på siden, og nå sover godt i den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå