Gå til innhold

er usikker ang barnebidrag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg bor alene med jenta mi. Bf og jeg har et godt forhold, han har to andre barn han betaler bidrag for.. . Jeg vet han har dårlig råd , så jeg har ikke søkt om bidrag. ..Hos Nav sa de at det var helt opp til oss hvordan vi ordnet dette. Jeg trengte ikke søke om det sa damen der.

.Jeg kunne godt trengt det bidraget , har ikke spes god råd jeg heller men jeg ønska vi skulle beholde det gode forholdet , og at han heller kunne bruke de pengene han fikk til overs til besøke oss .Vi bor på hver vår kant av landet, så han ser ungen sjelden. Men er det slik at han egentlig MÅ betale litt bidrag da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han MÅ ikkje Men skal du vere snill med han,og la ungen din og du ha dårligare råd enn nødvendig for å vere snill med han?

Det blir rekna ut slik at han skal ha pengar igjen til å leve for, han også. Det er tross alt dyrare å ha ein unge å forsørge, enn å bu aleine.

Eg syns du er dumsnill. Greit ein skal bevare god tone, men ein treng ikkje legge seg langflat fordi om. Han må leve med at han har fleire barn å forsørge, sånn er livet, nemlig. Du må jo også leve med at du må forsørge barn, kvifor skal han sleppe unna?

Skrevet

Ja..er vel egentlig dumsnill....han har betalt fullt for de to andre, enda mor har ny sambo og nye barn,Han sier han ikke har noe tilovers å betale bidrag av heller... Jeg har betalt alt til ungen.. alt...har handlet litt brukt også jeg da, som seng og vogn.. Han har ikke kjøpt noenting... ingenting.. ikke da ho ble født..og ikke til jul... han kunne jo kjøpt en bitteliten ting.men, han hadde ikke råd sa han.Han vil gjerne ha en del av henne..

Menmen.. tulla og meg skal klare oss fint vi, Jeg har vært igjennom en skilsmisse tidligere.. det var ikke et greit brudd. Vanskelig både mht barn og bidrag..Krangel er liksom noe jeg vil unngå så godt jeg kan, blir det krangel over penger..så blir det en dårlig tone som går utover ungen også..

Skrevet

Såvidt jeg vet får de andre to barna mindre bidrag nå som far har 3 barn å betale på, så sammenlagt blir ikke bidraget særlig mye større.

Skrevet

Høyr ikkje på kva han seier. seff vil han ut med minst mulig!!!

Men sidan han allrede betaler for 2, så blir det ikkje store endringa å betale for 3. Berre litt meir. husk at den bidragsevna han har, då skal delast på 3 istaden for 2:)

Tenk på ungen. Pengane skal gå til ungen, ikkje deg:) Krev din rett, kvinne, og stå på krava... hehe.

greit at du klarer deg, men ungen har rett på at far deltar, også økonomisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...