Gå til innhold

Modning, er det en del av rutinesjekken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt att man sjekker om man er moden ved å kjenne på livmorhalsen ved GU rundt uke 37-38?

Gjør alle automatisk det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk ikke noe tilbud om det av jordmor sist jeg var gravid og jeg kjenner ingen andre som har fått sjekket det heller. Men jeg har hørt om det her inne... Sikkert litt forskjellig praksis hos ulike leger og jordmødre.

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra jordmora mi om at hun ikke sjekka modning før etter termindatoen! :) Men hvis du har ekstremt med kynnere som og er harde, så er det jo en mulighet for at hun sjekker! :)

Hun ville heller ikke sjekke dersom jeg hadde høyt BT! :)

Skrevet

Hmm, okei. Kan man be om det mon tro?

Skrevet

Det er jo bare å spørre, det verste som kan skje er jo at de ikke vil sjekke det: )

Skrevet

Jeg fikk jordmor til å sjekke meg, da jeg hadde så stor forskjell på menstermin ift UL-termin, og etter sjekken ble det fastslått at jeg var moden og har 2-3 cm åpning.

Skrevet

Det er ikke en del av rutinesjekken, men hun gjorde det på meg i uke36, da jeg hadde blødd, og trodde at slimproppen var gått. Var moden da, og livmorhalsen var bare 1,5 cm. Har 28 dager igjen.

Skrevet

Nei, det gjøres vanligvis ikke før du har nådd termin. De vil ikke rote inni der før det er nødvendig. Sist sjekket jordmor modningen min da jeg var på kontroll dagen før termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...