Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Er så sliten og lei nå. Jobben er et slit og forrige uke fikk jeg i tillegg en skriftelig klage på meg, som var helt unødvendig og urettferdig. (går ikke mer inn på det) Ikke nok med at jeg sliter med å komme meg på jobb fra før, men nå gruer jeg meg til hver eneste arbeidsdag pga dette. Klarer ikke å tenke på noe annet så jeg er skikkelig deppa. Og nå er sambo på fest IGJEN. Jeg ble ikke engang spurt om jeg ville være med, eller om det var greit at han dro. Ikke har jeg hørt noe fra han siden han dro klokka tre heller.. kan det skade å sende en melding til sin gravide og i tillegg triste samboer som sitter hjemme aleine?? Veit at han svarer hvis jeg skriver melding eller ringer, men syns han for engangsskyld han skrive først. Så nå sitter jeg hjemme aleine, enda en lørdagskveld og stapper i meg godteri som trøst og gruer meg til en ny arbeidsuke. Noen som har trøstende ord?
Supermamm Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Om du er sliten av jobben, kan du ikke trappe litt ned da? Høre med legen om du kan få en gradert sykemelding? Det er viktig å ta vare på seg selv både fysisk og psykisk! Har du prøvd å snakke med kjærsten din og forklare at du føler deg aleine og gjerne vil ha hans selskap? Om dette er deres første barn vil han nok helt sikkert endre adferd når han blir far, men det kan tenkes han trenger å bli fortalt hva du forventer av han også i tiden før babyen kommer? Det er ikke sikkert han skjønner det av seg selv...: )
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Snakk med legen din. Kanskje du skulle få deg en sykmelding for å komme deg litt ovenpå igjen? Hverken du eller den i magen har godt av at du er deppa. Synes samboern din er egoistisk, men her skjønt at det er mange som desverre er i samme bås som deg på dette punktet. Prøv å ignorer han i kveld, men synes du burde ta en skikkelig prat med han i morgen. Fortell han hvordan du føler det! Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Takk for svar jenter Hjelper å blåse ut litt her innimellom, og få gode råd fra dere. Har skjønt at det ikke er bare jeg som har samboere som gir faen til tider.. rart de skal være så egoistiske. Virker nesten som de tror livet deres er slutt når babyen er født, så de må drikke hver eneste helg nå og være samme med venner hele tida. Kort-tenkte menn! Ikke rart vi kvinner blir hormonelle heller!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 som andre sier med jobben, så ville jeg ha dratt til legen å fårr sykemelding! med sambo, kjenner jeg meg igjen! du er absolutt ikke alene! min dro i dag på match(vålerenga fan til de grader) jeg er over termin, og hatt masse masrier, murringer og litt tegnblødninger den sist uken, så vi ble enige om at han ikke skulle drikke noe særlig, og komme hjem tidlig, kanskje 1 øl etter match om de vant -som de gjorde.. meeen nå sendte han meg melding og sa han ble lenger (hjemme rundt halv 2, siden da er siste buss her). sånn gjør han alltid, sier han kommer tidlig hjem, men gjør det ikke.. før var det "greit" fordi det ikke var noen tengn på noe skjedde.. men nå... uff! føler jeg ikke vil bestemme over hans liv, men alikevel så må man jo si fra? føler jeg bare sitter å sturer, og som deg, propper i meg digg for å trøste..
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Kjenner meg så godt igjen i det du sier. Min sambo sier også alltid at han kommer hjem tidlig, at han ikke skal på byen, at han bare skal drikke én øl osvosvosv.. men det blir alltid så han drikker seg full og blir borte hele kvelden. Og da blir jeg enda mer irritert. Hadde vært bedre om de hadde sagt med en gang - jeg skal drikke meg dritings med kompisene og skal på byen etterpå, så jeg kommer ikke hjem før i natt. Da slipper vi iallefall å sitte å vente og håpe at de snart kommer. Føler også at jeg "bestemmer" over han hvis jeg spør om han kan være hjemme, selv om det bare skulle mangle. Spesielt for deg som er over termin!! Herre gud, hva er det de tenker på? Han hadde fortjent at du fødte i natt, og at han ikke var edru nok til å huske fødselen ordentlig!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 hehehe! ja.. men han vet veldig godt at det eneste jeg reagerer på etter jeg ble gravid er lukten av alkohol, og spesielt øl.. så om jeg føder i natt kommer det til å ta lang tid før han får holde meg i hånda, siden jeg blir kvalm om det lukter litt øl.. men elsker han så høyt, og vil så gjærne ha han med meg når jeg skal føde, så håper jo ikke egentlig på det
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 Nei selvfølgelig ikke.. elsker min samboer over alt også, og vil at han skal delta på fødselen. Men kjenner det bobler i meg hver lørdagskveld når han er ute å drikker seg full med kompisene! Føler meg så lite viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå