Gå til innhold

Ang stellbord.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva anbefales?

Min tanke er..... Jeg skal ha den stående på badet, og har lyst til å ha med kar oppi. Derfor tenker jeg at et på hjul gjerne hadde vært best med tanke på når vannet skal ut etter det å ha badet. Kan trilles bort til vask/dusj...andre synspunkter?

Det som er med disse enkle stelleborda er jo at det ikke er skuffer og plass til klær,men gjerne noen hyller til bleier og det mest nødvendige. skal jo ha garderobe utenom.

Eller ville dere anbefalt komode med hjul?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kansje litt utenom det du spurte om men jeg har tenkt å bare kjøpe en slik matte med høye kanter til å stelle på, og en balje til å bade i... syns disse stellebordene er ganske dyre, og venninner med barn fra før sier de vokser raskt fra badekaret i stellebordet.. bare ett lite innspill fra min side:)

Skrevet

de fleste stellebordene har jo faktisk slange i badekarene så du slipper å flytte på den når de ska tømmes.. men hjul er jo alltid kjekt å ha.

vi kjøpte et billig et på tilbud på reflex 800 kr. bare sånne "hyller" i ikke kommode, med badekar og stellematte oppå. + hjul, så da får du alt i ett! roba stellebord tror jeg det het!

Skrevet

mente barnas hus og ikke reflex... :P

Skrevet

Vi fikk et sånt stellebord med hyller,hjul og badekar,jeg var ikke særlig fornøyd med det,for hjula knakk veldig fort,men nå kan det hende at vi var veldig uheldige da!

Skrevet

Takk for svar. Hvet det er slange på, men der vi skal ha stellbordet er lenger vekke enn slangen rekker. Og så tenker jeg at vi bruker gjerne ikke stellbordet så lenge.....Husker med det 2 andre så gikk jeg over til å bruke stellematte på gulvet til slutt. Men er greit den første tiden å komme opp fra gulvet:-) Men som en skrev her, så er det det jeg er redd for at de stelleborda som er helt enkle blir fort ødelagt de ser liksom litt mer skrøpelige ut. hm........Jeg får tenke litt til.......

Skrevet

Hjul er veldig greit ja... Vi skal ha en vanlig kommode, Puls tror jeg den heter, med dype skuffer. Mannen min skal bygge den opp litt så den blir høyere og sette hjul på under.. Hadde stellebord med badekar i til førstemann, og syns det var upraktisk med det badekaret.. Så vi slutta å bruke det og kjøpte en balje.. Men har sett flere ganske praktiske plaststellebord som er åpne under og med hjul. De er heller ikke av de dyreste, så skulle vi hatt et så ville det blitt et slikt! (bortsett fra at der sa faktisk mannen min nei!! Hehehehe)

Skrevet

Hei!

Har litt erfaring med slike stellekommoder fra før, og det anbefaler jeg ikke. Etterhvert som ungen blir større og plasker en del, renner vannet gjerne utenfor og vannskader på treverket er lett å få. Dette unngår man ved å bruke stellebord i plast.

Vi har også egen garderobe til den lille, og gikk til anskaffelse av et stellebord i plast på hjul. Et slikt; http://www.babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=201435&b_kid=133146

Min erfaring er at selve badebaljen i stellebordet vokser de snart fra, men selve stellebordet er kjekt å ha lenger.

Lykke til med valget :-)

Skrevet

Tror vi tenke likt der ja. Hadde kommode forrige gang, og da lakk det vann ned i skuffene og vi kunne ikke bruke badebaljen, for det ble så mye arbeid. hm....blir nok stellbord, simpelt og enkelt!

Skrevet

vi kjøpte en IKEA kommode med store skuffer, og en sånn stellematte som vi la oppå. passer perfekt! også har vi MYE mer langringsplass nå! kjøpte en badebalje til å ha i dusjen også. totalt kostet det vel 800 eller noe, men når baby er ferdig med stelletid, så har vi kommoden enda:) vi har dette på badet, slik at det er nærme vask, dusj, gulv som er lett å vaskes etc:) klærne hennes har vi i en kommode inne på "hennes" rom (hun blir jo sovende inne hos oss første tiden), men det er rett over gangen så er ikke så lange avstander.

Skrevet

Hei

vi kjøpte med hjul på vi, nettopp av den grunn at vi da kan trille stellebordet bort til vasken el badekaret. Men er sikkert smak og behag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...