Gå til innhold

straks 5 mndr, og eget rom? for tidlig synes dere????

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa har flyttet inn på eget rom ikveld, hun blir 5 mndr. tiluken. rommet ligger vegg i vegg med vårt og vi har babycall.er dette for tidlig synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, syns ikke det..

vi prøvde da hun var 3 mnd.. meeen det funket dårlig og måtte flyttes tilbake. hehe..

nå er hun 8 mnd og har sovet på eget rom i ca 1 uke

Skrevet

Nei det syns jeg ikke, så lenge det går greit for dere og den lille. Dere hører henne jo hvis det er noe :) I allefall to av seks på trillegruppa mi som har fått eget rom tidligere enn det! Og regner med at dere ikke har vært helt i koma da dere bestemte at hun skal få eget rom - det er en grunn til at dere gjør det! Bare stol på at det dere har bestemt er riktig - det kommer nok til å fungere helt fint.

Skrevet

Hi

ok, blir spennende å se hvordan der går. la seg halv åtte og ikke vært en lyd siden så det virker lovende foreløpig iallefall;)

Skrevet

Det går helt sikkert fint. Vi gjorde det samme og natta ble bedre for alle sammen :)

Skrevet

Synes ikke det er for tidlig. Få ungen inn på eget rom så tidlig som mulig, når den værste natteammingen er over. Da sover alle parter bedre!!

Skrevet

går fint det, jenta vår var 12 uker, sover faktisk bedre nå;)

Skrevet

Jeg personlig hadde ikke klart det, men det er jo mange som synes det er en grei løsning. Her inne høres det ut som det er å legge små babyer på eget rom, spurte hs, og hun sa at de fleste har barna på rommet til de er rundt året, det er det som er anbefalt.

Skrevet

Anbefalt? For hvem da og hvorfor? Helsesøstre har veldig forskjellige syn på søvn/mat etc, og det at barnet sal sove på same rom som foreldrened kan i mange tilfelle forstyrre søvnmønsteret til barnet når det blir eldre.

Skrevet

vår har sovet på eget rom siden han var 2,5 mnd. Fra den dagen sov han 10-12 timer hver natt.

Anbefalt eller ikke....man må gjøre det som føles riktig for seg.

Skrevet

Helt enig med deg Nurket vårt. Alle må gjøre hva som føles riktig for dem, og for meg føles det riktig å ha snuppa på samme rom som meg (8 mnd) Jeg ville ikke klart å sove spesielt godt dersom jeg skulle ha henne i et annet rom, jeg er redd for krybbedød og lytter ofte på natten om jeg hører pusten hennes. Hs sa til meg at noe av grunnenl at det anbefaltes å sove på samme rom var at babyene sov ikke så tungt da.

Skrevet

Jeg synes ikke det er for tidlig. Selv om helsesøstera sa at han burde være 8-9 mnd før jeg flytta han, så sov han på eget rom fra han var 4,5 mnd. For oss var det best for alle. Han sov bedre og vi fikk mer sammenhengende søvn.

Skrevet

Da vi kom hjem fra sykehuset med vårt lille vidunder, klarte jeg ikke å få blund på øyet fordi han lager så mye lyder. Jeg sover ekstremt lett, skal ingenting til før jeg står i senga. Vi ble faktisk anbefalt å legge han på eget rom da han var 12 dager gammel - av hvem da? Jo, helsesøster ;-)

Så de forskjellige helsesøstrene anbefaler forskjellige ting. Dessuten skal man gjøre som det passer seg og sin familie. Klarer man ikke sove uten å ha ungen på rommet, da har man ungen på rommet. Klarer man det ikke, som meg, legger man ungen på eget rom. Skal sies at jeg har superhørsel når det gjelder min vakre sønn, så jeg hører uansett hvert minste lille pip fra ham ;-)

Skrevet

Datteren min sov på egen rom fra hun var ca. 2 måneder hun. Men hun sov hele natten, og ville ikke ha mat på natten. Så dette var det beste for oss. Jeg og samboeren min sov bedre, og datteren vår sov bedre. Rommet ligger vegg i vegg med vårt rom. Men dette kommer vel helt ann på dere :)

Skrevet

Jeg leste i et Allers blad hvor mange søvn-eksperter svarte på soveproblemer. Samtlige av de sa at barnet burde senest sove på eget rom når de var 5 mnd gamle hvis man hadde mulighet til det.

Skrevet

Etter samråd med helsesøster la vi snuppa på eget rom da hun var fem måneder. fra da av har hun faktisk sovet gjennom hele natten! Nå er hun 9 mnd. Jeg ville lagt henne der før hadde jeg visst hvor bra det ble for alle parter. Men sover vegg i vegg med åpne dører, så vi hører henne til og med puste. :-)

Skrevet

HI

en liten tilstandsrapport etter første natt på eget rom! gikk supert!! sov 10 timer i strekk da jeg vekket henne for å gi litt mat og sovnet straks etter å ha fått flaske. aldri sover så godt før hverken hun eller vi;))

Skrevet

Hmm..lurer på om det er noe galt med meg/oss.he.he. Jenta vår har ligget på eget rom siden 3 uker etter at vi kom hjem....Siden da har både vi og hun sovet godt hele natta. Nå har vi i tillegg et ganske tøft forløp; født 14 uker før tiden, masse komplikasjoner, 4 mnd på sykehus..etc.etc.etc. Kunne ha skrevet ei hel bok. Normalt skulle jeg ha vært nervevrak og overvåket henne hvert sekund..!.., MEN av en eller annen grunn sank skuldrene mine ti hakk den dagen vi kom hjem fra sykehuset og kunne leve "normalt". Tror muligens man som prematurforeldre kjenner barnet sitt SÅ UTROLIG godt (på godt og vondt!!!!) at man vet om man trenger å bekymre seg eller ikke. I hvertfall føler jeg meg unormalt trygg på henne, og vi sover alle så mye bedre slik=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...