Gå til innhold

Vannkopper - 2 år- råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med gutten min på 2 år, og han har nå fått vannkopper. Det virker ikke som han er så hardt rammet, han har ganske mange prikker, og hadde 38.4 i feber nå i kveld. Men han har nesten ikke klødd seg, og sier at han ikke føler seg dårlig, og har vært i helt fin form i hele dag.

Det begynte i går kveld, så jeg lurer på om noen har noen erfaringer på hvordan sykdommen utvikler seg, tror dere han begynner å klø mer etterhvert. Frykter en føl natt, hvordan får man en 2 åring til å la være å klø seg? Holder armene hans, liksom, det går jo ikke. Jeg har ikke kjøpt inn hvitvask, finnes det noen gode kjerringråd?

Tusen takk for tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikkje alle som klør like mykje:)

Det kjem prikkar dei første dagane, så stoppar det. Og desse vil etterkvart begynne å tørke inn, og bli skurve på. Når alle har fått skurve, så er han ikkje smittefarlig lenger:)

Du kan gje smertestillande om det blir for gale i natt. Kløe er i form for smerte, så det kan lindre litt.

ellers kan det hjelpe å bade han, utan såpe, berre vatn. Kanskje litt babyolje i vatnet.

Har du f eks Eurax krem? det er kløestillande:)

Skrevet

Eldstemann her fikk 4-5 prikker første dagen og var i fin form. Tror han hadde litt feber, men ingen kløe. Dette ville gå bra tenkte jeg, men... To dager etter kom masse prikker og klødde masse! Prøvde hvitvask uten hell. Gikk til legen og fikk kløstillende medisin, dette var allergimedisin, og det funket veldig godt.

Da minstemann hadde det fikk han enda mer prikker, han var full fra topp til tå...til og med inni hele munnen. Men han var i fin form hele tida. Var ute og hoppet på trampoline full av prikker... Så du må nesten bare se hva som skjer, trenger jo ikke være at han får noe ubehag. Har egentlig ikke noe tips hva su kan gjøre hvis kløen kommer, men gjerne ha det kjølig i rommet (føler det kan klø mer hvis han blir varm), og evt gå på apotek i morgen hvis det blir verre...hvis det er søndagsåpent apotek i nærheten

Skrevet

Putt en pakke med natron i badevannet hans, og bad ham gjerne flere ganger om dagen. Det tørker ut prikkene, og hjelper på kløingen. Både mine to gutter og flere jeg kjenner har brukt dette og det funker perfekt. Vært lite plaget alle sammen, og det har gått fort over. Natron brukes egentlig til baking, og fås kjøpt på vanlig butikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...