Søtmons Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Jeg har ei tulle på 6 mnd. Hun har fått en dårlig uvane med å våkne mellom 05.00 og 06.00, da er hun lys våken og hun vil ikke sove mer. Er det noen som har råd for hvordan hun kan sove lenger? Helsesøster fåreslo å legge henne kl. 19.oo i stedet for 19.30, det har jeg forsøkt i en uke men det endrer ingenting. Jeg er absolutt ikke klar for å starte morgenen kl 05.00 det er noget tidlig. Noen gode råd???
*mamma*til*markus* Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Sover ho mye på dagen? Du kan jo prøve og kutte ned på antall timer søvn på dagtid og se om det hjelper.. Fikk ett tips hos HS en gang jeg også om at barnet ikke trenger mer søvn enn maks 4 timer om dagen i den alderen. Så hvis ho sover mer enn det så kan du jo vekke henne... Men hvis ho uansett sover mindre enn dette, så ville jeg prøvd og kutte ned på søvn på dagtid. Alle har foskjellige behov, så jeg ville prøvd på det.. Forhåpentligvis så går det fort over:)
Søtmons Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2008 Hun sover ikke mer enn 4 timer, et vel omrent det hun sover pr dag. Noen dager mindre. Får håpe det går seg til )
Alltid Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Vi sliter med akkurat det samme (om det er noen trøst) så jeg lurer også......... Ammer du henne om natten?
cecilie25 Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Heisann. Jeg hadde samme problem med min, han våknet i alt fra 4-5-6 tiden, og kunne gjerne være våken i 2 timer i strekk før han sovnet en stund igjen. Frokost kl halv 8. Etter mye prøving og feiling ang leggetid(alt fra mellom 1830 og 2030) fant jeg ut at han trenger 11 timer søvn med en amming i 4-5 tiden. Da legger jeg han ca halv 8 og da starter dagen hans i halv 7-7 tiden. Og det kan også være en fordel med faste spise tider i løpet av dagen, (med kanskje max en halvtimes slingringsmonn hvis man har noen avtaler man ikke kan endre på) og være ganske nazi på de tidene til rutinene er godt innarbeidet. Babyen min er i allefall veeeeldig var på forandring i rutinene. Du sier ikke noe om hun får fast føde enda, grøt og middag var det som skulle til her for å få rutiner. Men da jeg begynte med småfolk nattgrøt, var da jeg virkelig fikk han til å sove gjennom, jeg anbefaler på det sterkeste å teste den ut:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå