Gå til innhold

klippe neglene til de små.... flere med problemer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så utrolig vanskelig å få klippet fingerneglene til lilletulla??

Hun slår seg heeeeelt vrang =)

Noen som har tips til åssn å utføre det uten "maktkamp"???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla er ikke veldig glad i det. Jeg gir henne tannbørsten å fikle med, så klipper jeg neglene på den andre hånda mens jeg synger om dyrene i Afrika. Det hjelper om hun er litt småtrøtt.

Skrevet

Her går det utrolig nok veldig bra (16 mnd). Jeg gir henne som regel en fluortablett når vi skal klippe :-) Men, går ofte greit uten også.

Skrevet

han liker det ikke, men småting distraherer han! jeg sier f eks: hvor mange lys ser du i taket? og da blir han helt satt ut og kikker rundt i taket (han er veeeldig opptatt av lys siden dette var d første ordet han lærte å si, og vi har spotter, så d er endel å kikke på hehe)

ellers kan jeg si "pus, mjau, psss-pss-pss" (vi har ikke katt, men han blir helt stille av det og kikker litt rundt seg)

bare sånne små-ting han ikke forventer der og da, distraherer han i kampen.

Skrevet

I starten gikk det kjempe fint, men nå er det kamp HVER gang. Føler jeg har prøvd det mest. Gir henne t.o.m mobilen min som hun elsker å holde på med, men da er ikke den så popp heller:(

Men jeg må, for på tærne hennes så er det 2 negler på storetærne som vokser nedover:(

Skrevet

snuppa mi HATER det hun også...jeg sliter helt sinnsykt og tør ikke bruke saks på henne for hun blir helt vill og hun er ganske sterk... prøver derfor å distrahere henne mens jeg biter....men det er ett sant helvete hver gang....hehe....:o)

Skrevet

Jeg synger " Lillefinger, lillefinger hvor er du? Her er jeg, her er jeg - Klippe, klippe, klipp..." osv. Har gjort det hele tiden siden hun var pitteliten baby, hun er nå 14 mndr, og hun sitter stille som et lys.

Alternativet kan jo være å gjøre det når de sover...

Lykke til:)

Skrevet

snuppa mi våkner av den minste lille ting så det er umulig å klippe på ho når ho sover....hehe....:o) skal ikke være lett nei....;o)

Skrevet

Jepp - her gjøres det vanligvis under hyl og spetakkel. Men hun her i huset er veldig tv-slave så hvis jeg passer på å prøve meg under mikkes klubbhus feks så finner hun seg som regel i det. Så har du noe som kan avlede oppmerksomheten så kan det funke!

Skrevet

Har en gutt på snart 1 år. Her lager jeg en dyre lyd for hver finger, og lager grimaser til. Jeg ser forventninga i ansiktet hans på hva-er-det-slags-lyd-som-kommer-nå-tro. Han syns det er veldig artig. Koselig stund det der med å klippe neglene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...