venter bolle nr 2 Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 er så utrolig vanskelig å få klippet fingerneglene til lilletulla?? Hun slår seg heeeeelt vrang =) Noen som har tips til åssn å utføre det uten "maktkamp"???
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Vesla er ikke veldig glad i det. Jeg gir henne tannbørsten å fikle med, så klipper jeg neglene på den andre hånda mens jeg synger om dyrene i Afrika. Det hjelper om hun er litt småtrøtt.
Honningmelon Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Her går det utrolig nok veldig bra (16 mnd). Jeg gir henne som regel en fluortablett når vi skal klippe :-) Men, går ofte greit uten også.
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 han liker det ikke, men småting distraherer han! jeg sier f eks: hvor mange lys ser du i taket? og da blir han helt satt ut og kikker rundt i taket (han er veeeldig opptatt av lys siden dette var d første ordet han lærte å si, og vi har spotter, så d er endel å kikke på hehe) ellers kan jeg si "pus, mjau, psss-pss-pss" (vi har ikke katt, men han blir helt stille av det og kikker litt rundt seg) bare sånne små-ting han ikke forventer der og da, distraherer han i kampen.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 I starten gikk det kjempe fint, men nå er det kamp HVER gang. Føler jeg har prøvd det mest. Gir henne t.o.m mobilen min som hun elsker å holde på med, men da er ikke den så popp heller:( Men jeg må, for på tærne hennes så er det 2 negler på storetærne som vokser nedover:(
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 snuppa mi HATER det hun også...jeg sliter helt sinnsykt og tør ikke bruke saks på henne for hun blir helt vill og hun er ganske sterk... prøver derfor å distrahere henne mens jeg biter....men det er ett sant helvete hver gang....hehe....)
englefrø Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Jeg synger " Lillefinger, lillefinger hvor er du? Her er jeg, her er jeg - Klippe, klippe, klipp..." osv. Har gjort det hele tiden siden hun var pitteliten baby, hun er nå 14 mndr, og hun sitter stille som et lys. Alternativet kan jo være å gjøre det når de sover... Lykke til:)
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 snuppa mi våkner av den minste lille ting så det er umulig å klippe på ho når ho sover....hehe....) skal ikke være lett nei....;o)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 Jepp - her gjøres det vanligvis under hyl og spetakkel. Men hun her i huset er veldig tv-slave så hvis jeg passer på å prøve meg under mikkes klubbhus feks så finner hun seg som regel i det. Så har du noe som kan avlede oppmerksomheten så kan det funke!
AnnaBella Skrevet 31. mars 2008 #10 Skrevet 31. mars 2008 Har en gutt på snart 1 år. Her lager jeg en dyre lyd for hver finger, og lager grimaser til. Jeg ser forventninga i ansiktet hans på hva-er-det-slags-lyd-som-kommer-nå-tro. Han syns det er veldig artig. Koselig stund det der med å klippe neglene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå