Min lille goggutt Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Jeg har funnet ut at jeg er gravid. Har også en jente med cp på 2 år. Hun kan ikke gå selv og må derfor bæres i ulike situsjoner. F.eks til fra bhg el i hjemmet. Har en saboer som selvfølgelig kommer til å ta mange løft. Men han er jo ikke alltid tilstede. Noen som vet om det finnes noen form for hjelp man kan søke. Kjenner det stikker litt i magen hver gang jeg løfter snuppa. Hun begynner jo å bli stor jente;=)
ekogm Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Svaret må være JA , snakk med fastlegen deres om hjelp til å søke om grunnstønad og hjelpestønad gjennom NAV og ta kontakt med kommunene din for å søke om omsorgslønn. Helsestasjonen bør også kunne være behjelpelig med å skaffe hjelpemidler ved å henvise deg til ergoterapeut. Kommunen tilbyr også noe som kalles " avlastning " og " personlig assistent ". Kanskje er dette noe for dere ? Lykke til !
Joikaboll@ Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Snuppa har vel egen assistent i bhg vil jeg tro? Når tassen her er på det værste og helt umulig for meg med kul på magen å få han ut eller inn i bilen får jeg hjelp av assistenten, men da må jeg gå inn å hente henne først da. Dere kan søke om taxi og da blir det jo sjåføren som må bære. Dere har krav på å få dekket taxi av kommunen de dagene hun har trening med spes.ped hverfall. Jeg er så priviligert at jeg har ei snuppe på snart 14 år og en gutt på 10 år som er veldig til hjelp når pappan er på jobb, men det må jo finnes en løsning for andre også vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå