Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir litt sånn usikker nå. For lillegutt har ofte det på kveldstid, selv om han løper rundt i body og bare bein. Han bakser jo litt, men aldri slik at han blir svett. Stusser litt på når jeg tar tempen sånn dann og vann at han har mellom 38,3 og 38,5 hver gang.

Han er jo ikke syk... Men har en betennelse i tarmen. Kan det være det som slår ut? Storebror hadde det likedan da han var liten. Men han var som regel syk- snue og hoste..

Noen som har noe klokt å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lært at når det er over 38, så er det feber. Men jeg har også lært at man gjerne har litt høyere temperatur på kvelden. Hvis temperaturen ofte er sånn og han ikke virker frisk, så varierer han kanskje såpass som normalfenomen eller? Betennelse i tarmen aner jeg ingenting om, men ved andre betennelser er det jo gjerne litt varmt.

Dette var ikke særlig klokt, men jeg ville ikke vært veldig bekymret hvis jeg var deg. Ved en eller annen anledning kan du jo spørre legen deres om dette henger sammen med tarmproblemene.

Skrevet

Ja, jeg får ta det opp med doktoren.. Han er jo ikke syk på "utsiden"

Skrevet

I utgangspunktet ville jeg kalt det feber. Men om dette er normalt hos lillegutt,og han har det ofte uten andre symptomer så hadde jeg ikke vært bekymret. Ta det opp med legen er lurt,det kan jo ha en sammenheng med betennelsen innvendig.

Og termometeret du bruker er helt friskt regner jeg med ? ;)

Skrevet

Jeg anser også over 38 som feber. Men kan det hende at din sønn generelt har litt høyere normaltemp enn andre? For noen ligger "normalen" både lavere og høyere enn 37,5.

Skrevet

haha...

jeg leste " og termometeret bruker du friskt" haahaaa

hva som er friskt og ikke friskt i dette huset, det vet jeg ikke lenger

hihii

trøtt i dag

Skrevet

hahahahahahaha det er ikke jeg heller helt sikker på alltid, men jeg ville ikke vært særlig bekymra!

Men du, når man har betennelse i kroppen så jobber jo kroppen med å bli kvitt den, og jeg har lært at det gjør kroppen ved å lage feber.... altså driver kroppen hans og kjemper litt, men jeg tror ikke det gjør noe.

Skrevet

38 er nok feber ja.

Det kan jo tenkes at hvis sønnen din har en aktiv betennelse i tarmen, at det er årsaken. Jeg har selv ulcerøs colitt og har ofte noe høyere temp når betennelsen er aktiv.

Skrevet

Hmmm, interessant tilbakemelding Mariamin.. Må nok lufte den tanken for legen... Han klager jo støtt og stadig på "dont i magen" og er ikke så flink med mat og sånt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...