Gå til innhold

er dere ofte ute og spiser på cafe/ restaurant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller bestiller mat fra take away??

Vi er i gjennomsnitt ute og spiser middag/ 2- 3 ganger i uken. Enten på cafe eller restaurant.

Vi bestiller kinamat/ pizza kanskje en gang i uka.

Samtidig går det ikke en eneste uke uten et kaffebar besøk eller to med venninner?

Syns dere det er mye?

Det går ikke utover økonomien vår og vi bor i Oslo og har jo alle muligheter rett utenfor døren.

tulla 72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca det samme som dere. Har en veggisresturant rett utenfor døra som er ofte besøkt, ellers blir det en del thai mat..dessuten har jeg fåt dilla på den greske salaten til stamcafeen min, så nå spiser jeg der også:)

Skrevet

Kanskje 2 gang i mnd vi bestille take away.

Blir d ikke veldi dyrt å spise ute flere gang i uken? Må jo fort gå tusenlapper i mat da... Tjener dere veldi bra eller?

Skrevet

Vi spiser somregel ute en gang i uka alle 4 og saa gjerne en gang bare jeg og mannen. Ikke saa mye vanlig kafebesoek for da blir ungene fort leie, men hender det ogsaa.

Vi bor ikke i Norge saa det er nok mer normalt her aa spise ofte ute.

Hender vi har take away, men blir fort saa mye usunn mat da, spesielt paa ungene , saa det er kjekkere aa gaa paa skikkelig resturanter.

Skrevet

Vi er ute og spiser lunsj eller middag et par tre ganger i uka. Jeg er nok på cafe med venninner et par ganger også.. Veldig lett å gå ut for å møtes. Vi var mye flinkerer til å invitere vener hjem før enn nå. Det kan jo ha sammenheng med at vi er godt voksne med god inntekt og ingen barn enda..

Blir ikke så myetake away her. en pizza i ny og ne.

Min mann jobber skift og mye på natten, derfor syns vi det er hyggelig å møtes mellom jobbene våre på cafe etc..

Skrevet

he he, nå tikket det inn en melding fra en gammel skolevenninne som bor inærheten. Vi skal møtes på den lokale bakeren for litt lunsj..

Skrevet

vi prøver å ikke spise ute så mye,men gjør vi det går vi ikke på dyre plasser..prøver å ta det en gang i uken,men kan jo bli oftere..av og til går vi på en fin resturange og har romantisk date..koselig:)

Skrevet

Vi spiser ikke ofte ute, men jeg må innrømme at vi gjorde det i dag. :) Det blir vel mest om vi reiser vekk eller jobber lange vakter (da blir det i værste fall middagdate på kantina ettersom vi jobber samme sted).

Det med at vi ikke spiser ofte ute har mer enn økonomiske årsaker. Jeg synes rett og slett at maten vi lager hjemme er MYE bedre. :) Nesten hver gang jeg får middag ute tenker jeg bare at vi kunne lagd noe bedre og sunnere selv. Da synes jeg det er bedre å spise ute en sjelden gang og heller gå på en skikkelig fin restaurant og få en spennende avsmakningsmeny (med ditto vinmeny når jeg ikke er gravid.. *sukk*) som faktisk kan måle seg med kjærestens kokkekunster! :) :)

Skrevet

Jeg kunne godt tenkt meg å spise ute oftere, men jeg synes det er utrolig vanskelig å finne _sunn_ mat på restauranter! Når vi er hjemme lager vi alltid sunneste alternativ; fullkornspasta, lettrømme, magert kjøtt som vi skjærer bort fettet osv.

På restaurant har jeg inntrykk av at alt stekes i unødvendig mye smør, det brukes heller hermetiske grønnsaker enn friske osv. Og uansett er mengden grønnsaker helt latterlig i forhold til potet/pasta/ris.

Og jeg gidder ikke å dra på restaurant for å spise salat!

Pluss at vi lager jo god mat hjemme òg, så jeg ser ikke helt poenget med å _måtte_ spise ute. Selvfølgelig, hvis en legger 1000,- kr i middagen på Big Horn, Frati eller Credo (bor ved Trondheim), så får en jo en veldig god middag, og da kan en jo heller skeie ut litt med menyen.

Men alt i alt synes jeg det er best mat hjemme, jeg. =)

Skrevet

Sambo er veldig glad i å bestille pizza..jeg er mest glad i hjemmelaget!

Det blir en del mcdrive da, og litt mer "fancy" restaurant et par ganger i mnd..Er ikke så givenes å gå på restaurant nå som jeg er dårlig da...ender opp med å ta to tygg av maten, og må kaste resten fordi jeg blir dårlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...