Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Er det bare min lege som ikke tok gyn.undersøkelse og celleprøve. Syntes det var helt fint jeg, men ble overasket.
Kjærlighet <3 Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 I 1.og2. svangerskap tok legen gyn.undersøkelse og celleprøve. Dette var i Oslo. Før hhv. 4 og 2,5 år siden. Nå bor vi i Bodø og her tok ikke legen disse undersøkelsene, er bare glad til jeg:-)
Sota Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 MIn lege så bare på hvor lenge siden det var sist jeg hadde tatt en sånn prøve. Jeg slapp derfor på første kontroll siden det ikke var så lenge siden sist jeg tok den.
MiEli Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Legen min sa at det ikke lenger var vanlig med GU på svangerskapskontroll. De tar celleprøve dersom det er lenge siden du har gjort det, men ellers ingen GU uten at det er noe spesiellt. Det har også blitt færre kontroller enn det var tidligere...
nitusa Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 jordmora eg var hos fortalte at dei celleprøvene som ble tatt under svangerskap ofte kunne vise feil, derfor har de gått vekk fra det.
Trulte76 Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Minsta er 6 år..legen spurte meg om jeg hadde svie/plager nedentil..for visst ikke så tok man ikke GU. Så det slapp jeg
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 Min lege tok alt av prøva på GU. Han gjorde d samme førr 3 år sia når æ gikk me førstemann. Æ syns d e greit at man har tatt di prøvan.. e ikke akkurat nå koseli, men greit å ha d gjort, og få vite at alt er bra når man ska gå gravid. Har aldri hørt at celleprøvan kan vise feil når man e gravid.. Koffer gjør di d egentli? Nån som vet?
79fia Skrevet 29. mars 2008 #9 Skrevet 29. mars 2008 Har to barn på 6 og 7,5 år, de gangene var det oftere kontroller, og GU første gangen. Nå slapp jeg, siden det bare var et år siden forrige celleprøve. Helt greit det da... Synes det er helt greit med mindre kontroller også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå