majami Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Jeg hadde tidlig-UL på fredag. Da var jeg akkurat 7 uker på vei i følge de "normale" beregningene. Har vært i helt fin form hele tiden og ikke hatt antydning til blødninger. Legen så at jeg var gravid (eller i alle fall har vært gravid). Han sa at det så ut som jeg var 5 uker på vei, og derfor for tidlig å se hjertet. Men dette er jo 2 uker kortere enn syklusen min (ca 29 dager) skulle tilsi - og vil si at jeg ble gravid omtrent på IKM-tidspunktet... Han lurte derfor om det kunne være en MA og ville ta blodprøver av meg for å måle utviklingen i HCG og ny UL i neste uke. Jeg har jo tidligere hørt at man kan ha problemer med å bli gravid hvis man har eggløsning seint i syklusen, pga at egget ikke får tid/mulighet til å feste seg. Er det mulig allikevel? Det er jo avvik på når i syklusen man har eggløsning, men har noen hørt om at man er satt tilbake 2 uker såpass tidlig i svangerskapet?
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Hei, jeg ble jeg gjort det, trodde jeg var 7-8 uker på vei men ble første satt tilbake til uke 4-5 med samme som deg mistanke om MA. Tok hcg prøver og var tilbake på UL 5 dager senere. Hadde da flott stigning på hcg og etter litt leting fant han et bankende hjerte tilsvarende uke 6, den lå bare veldig godt gjemt. Så nå er jeg i uke 8 "igjen", så det er fullt mulig at alt står bra til. Vet det er flere her som har liknende historie som meg. Så lykke til:)
majami Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2008 Tusen takk for svar. Nå begynte jeg å gråte... Etter ul på fredag var jeg positiv, men i går ble jeg veldig negativ... Jeg tok eggløsningstester i hele "den fruktbare perioden" og alle var negative. Når jeg allikevel ble gravid, må jeg jo enten hatt veldig tidlig eggløsning eller veldig seint. Og det har jeg jo visst hele tiden. Men legen syntes det var rart at jeg da testet positivt allerede på dag 32. Veldig godt å høre at det kan gå bra. Uken frem til fredag og ny ul kommer uansett til å bli veldig rar og lang.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har testet utrolig tidlig sa legen, derfor han ble veldig usikker når han ikke så noe på UL først. Håper inderlig det går bra for deg, er grusomt å gå å vente sånn...Du kan jo be om å få svar på hcg prøvene så fort de er inne da, de sier jo ofte mye. Unner deg av alt å få noen positive svar. Skriv så fort du vet noe da:)
majami Skrevet 4. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. april 2008 Hei igjen, Ble innkalt til "den ordentlige" gynekologen min på onsdag, og hun fant ingenting i fostersekken og henviste meg til Ullevål samme dag. Legen på Ullevål så heller ikke noe i fostersekken på ul, men ville vente litt - siden det kunne vært mulig at jeg var to uker kortere. Har tatt 3 blodprøver og hcg-nivået stiger og er høyt. Det er visst ikke bare et godt tegn, fordi med et så høyt hcg-nivå "skulle de ha sett mer". De synes det er rart at jeg testet positivt så tidlig. Så idag har jeg vært på Ullevål igjen på ny ul og tid til utskraping. Legen idag så et lite fosteranlegg, men ikke hjerteslag. Hennes magefølelse var å vente til neste uke - og ny ul. Igjen fordi det de så ikke var unormalt hvis jeg er to uker kortere. Den siste uka har ikke vært noe særlig... Har møtt verdens hyggeligste folk på Ullevål begge ganger. Men etter èn uke er situasjonen akkurat den samme...
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Hei kjære deg, måtte inn å kikke så fort jeg så du hadde skrevet. Så forferdelig å gå å vente sånn og ikke få noen svar hverken den ene eller andre veien. Men det er jo ennå fullt mulig at dette går bra...jeg hadde også høyt hcg i forhold til hva han så, men han sa at noen har høyere hcg enn andre, sånn er det bare. Og han brukte lang tid på å finne noe som helst før vi til slutt så hjertet, så det var veldig tidlig. Håper inderlig det går bra for deg, masse lykke til fra meg og en klem på kjøpet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå