katlinka Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Tenker å begynne så smått å introdusere jenta her til litt dotrening etterhvert.... fordeler/ulemper med de to?
turtlebug Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Jeg heier på potte. Den er tilpasset barnets størrelse og er ikke skummel å klatre opp på. Har avvent 3 barn.
Monstermamma Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Personlig skjønner jeg ikke vitsen med potte. Synes de rett og slett bare er uhygiensiske og unødvendige. Mine barn har fått doring, det har gått veldig greit! De ser jo at vi voksne går på do og vil gjøre likedan! Hvis man bruker potte må de jo først venne seg til potta, deretter til doet liksom.....?
tre små... Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 noen barn er rett og slett mer redd for do enn for potte.... mine barn har hatt begge deler... så kan de velge selv.. hender fortsatt at største som blir 3 år tisser på potta.. men stort sett går ho på do.. bæsjer alltid på do da.. så så veldig uhygenisk blir det ikke... dessuten rengjør jeg potta grundig:) minste på 11/2 går også på begge deler, men er mest glad i do.. .og skal ho bæsje vil ho på do... men jeg syns det har vært greit å ha begge deler så de kan velge:)
storebror og junibaby=) Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 egentlig vil jeg bruke doring.Men minsten nekter å sitte der,virker rett og slett redd. Så vurderer å prøve potte. han er 2 år
Ranveig R Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Eg er einig med Monstermamma. Synest det virkar tungvint å venne ungen til potte, for deretter å venne av med potte og venne til do. Guten vår ville plutseleg tisse på do i sommar då han var 1 3/4 år, og då kjøpte vi dosete til han. I haust og vinter har det vore ein periode der han ikkje har vist interesse i det heile tatt, så då har vi ikkje pusha han. Men no rett før han var 2 1/2 ville han plutseleg tisse på do igjen. "Eg tisse på DO" seier han og går og hentar setet. Det er litt vanskeleg å klatre opp aleine, men han må jo uansett han hjelp til å tørke og ordne med tøyet sitt, så eg synest ikkje det gjer noko at eg må løfte/hjelpe han opp. Kjekt når dei viser interesse for å tisse på do, no gjer guten vår det så lenge han går utan bleie + om morgonen når vi skifter på han og før han legg seg om kvelden )
ninsoer Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 jeg synes d e mye greiere me potte til å venne de te å gjøre ifra seg andreplasser enn i bleia.. da d kan ta sin tid i begynnelsen før de får d ut... å da er d mye tryggere på potta da da kan sitte litt alene der. kommer jo litt ann på hvor gammel ungen er.. jeg ha begynt pottetrening fra 6 mnd alder.. bare litt av og til i begynnelsen da.. i og me at de ha vært så små..
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #9 Skrevet 29. mars 2008 Dosete og krakk ble brukt her- potte virker uhygienisk, sølete og tungvint. Hadde begge deler. Eldstemann var så lang, så han satt veldig dårlig på potta, så da ble det jo naturlig å bruke do. Får se hva vi gjør med vesla- har hun do-angst, så får vi finne frem potta, men håper jo på å slippe det.
Lykke X 4 Skrevet 29. mars 2008 #10 Skrevet 29. mars 2008 Potte fungerte fint hos oss. Men prøv dere fram, og se hva jenta deres trives best med. Barn er forskjellige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå