Gå til innhold

mme.. hjelp meg!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

har en gutt på 2 mnd, og jeg har så lyst å ta meg en liten tur ut med noen venniner i kveld.. tenkte å amme han først, og pumpe det jeg får ut! men går det greit at han får mme på flaske da? og hvis jeg drikker en 4-6 øl og tar min siste øl i 11 tiden, når kan jeg da amme igjen?

 

tusen takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan fint få mme på flaske, men du burde prøve det ut før du reiser ut.. Noen babyer nekter og sutte på tåteflaske og det er litt dumt hvis han nekter det etter at du har dratt...

Man skal vel vente 12 timer etter alkoholinntak før du ammer igjen.. Tror jeg...

Skrevet

Helt ærlig ... hadde ikke sjanset på at han tar flaske dersom han ikke har fått det før. Mange unger nekter å ta flaske og trenger tilvenning på sugeteknikken.

 

Dersom du vet at barnet tar flaske går det for det samme om han får mm eller mme på den.

 

Amming og alkohol (f.eks hvor lenge en må vente) kan du lese om her:

 

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=54

Skrevet

Og hvis du ikke har gitt mme før så kan du ende opp som oss igår, at lillegutt spyr alt opp igjen av mme et par timer etterpå.... Hadde prøvd engang før- samme da. Han tåler det nok ikke...

 

Så helst prøv det først ville jeg sagt da, men siden du skal ut idag er det vel for seint.

 

Lykke til uansett!!

Skrevet

bytt type mme :-)

Gutten min kastet opp av nan, men hipp går kjempefint ! eller GIKK kjempefint.... han nekter å drikke av flaske nå å nekter i tilleg mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...