Gå til innhold

Ang. bleieslutt.. Noen som kan svare meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjorde dere det om natten?? Regner med at vi må bruke bleier på natten en god stund til.

Og hvordan gjorde dere det mtp barnehagen, er det lov å "kreve" at de følger ham på do osv. hver gang han spør i starten.

Nå går han på do ca. hver halvtime.. Og ingen uhell i dag *flinke nutten min*..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi ba de i bhg mase på hu ganske ofte om å gå på do.det var ingen problem for de der ihvertfall:) nå sier hu fra. hu har på bleie ute der pga dressen. hu tisser på seg før de rekker og få av den. natta har jeg ikke tenkt på ennå. tar det næmere sommeren tror jeg:)

Skrevet

Eldstegutten min sluttet nettopp (3 år og 3 mnd) Han bruker fremdeles bleie om natten.

Han var superklar da han sluttet og har ikke hatt noen uhell hverken hjemme eller i barnehagen.

Sier han fra selv? Hvis ikke kan du jo be de spørre han jevnlig. Kan være en idé å ha på bleie ute siden han bare er 2 år.

Flink!

Skrevet

Jenta vår sluttet med bleie da hun var to år, og er nå snart fire og bruker enda nattbleie.

Det er lite vi kan gjøre med det, tror jeg. Kroppen må selv være klar.

I starten ventet vi på at nattbleiene skulle være tørre, og da de etter et havlt års tid fremdeles var våte, tok vi av nattbleien for å prøve om det gikk bra.

Det gjorde det ikke, hehe:-)

Denne prosessen har med hormoner å gjøre, så vi får bare vente og håpe. Jenta er supermotivert til å slutte med nattbleie, naturlig nok, men kroppen vil ikke.

Skrevet

Ja, han sier ifra selv og går på do og kler av seg selv... Men, han går omtrent hver halvtime på do. Ikke idag, men har gjort det de andre dagene. Men, når han først må, løper han jo til doen, hi hi.

Tisset kun en gang litt i trusa igår idet han kledde av seg, ellers går det som smurt:o)

Men, det kan jo bli veldig tungvindt å dra av og på dressen etc. Er litt skeptisk til at han skal ha på den ute og ikke inne, men det er vel ikke store valget. Han vil nemlig ikke tisse i bleia lenger, så da må de jo følge ham allikevel.

Spetakkel: Så flink han er da!!!!! Gutten sin det se:o))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...