Gå til innhold

Første gang!


chri

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Fikk vite i går at jeg skal bli mamma! Det er bare en helt merkelig følelse. Selvom jeg selvfølgelig er glad, så er det også mye å fordøye på samme tid! Samboeren min er i ekstase:) Håper det er noen som har hatt den samme følelsen. Har termin 4 des.

Har såvidt begynt å bli litt kvalm. Men er ellers i fin form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fant ut i går, med dobbel forsikring i dag at jeg er gravid for aller første gang.. Føles skikkelig merkelig.. Selv om det er helt fantastisk.

Har absolutt ingen symptomer enda, men er ganske foreløpig..

Har termin 10. Desember..

Hurra for Desember baby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for oss!:) Symptomene kom ganske kjapt. Har kjempevondt i puppene, mensmurring og veldig trøtt! Ellers er jeg i fin form og gleder meg mer og mer nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maja:)

Heisann! Jeg har også funnet ut at jeg venter min første baby! Tok test igår, og idag er jeg 4+6. Lite symptomer, litt småmurring i magen og en tanke ømme bryster. Bør vel ringe lege å bestille time nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke første gangs gravid, men er trøtt, vondt i ryggen og ømme bryster, og masse murring i magen. jeg skal til legen i dag, pga ryggen og fordi jeg har en tung krevende jobb i barnehage. så det blir spennende utover og håper at nå går det greit denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begynt å få vondt i ryggen.. Spesielt når jeg går.. Er ikke det veldig tidlig? Håper ikke det er starten på bekkenløsning.....:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er tidlig. men en lege sa til meg forrigegang jeg var gravid at det kan være det hormonet som gjør at skjelletet skal mykes opp spesielt bekkenet at man ikke tåler det eller er mer følsom over dette hormonet. Hvis man har hatt bekkenløsning før så merker man litt tidligere neste gang. beklager litt rotete forklaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Får ta meg en tur til legen igjen tror jeg. Fikk vondt igjen i stad, og det bare av å støvsuge.. Har ikke lyst til å bli sykemeldt så tidlig. Er jo lenge igjen.. Får håpe på det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vite 31.mars at jeg er gravid for første gang. Med termin ca. 8. des. Har ikke merket noen symptomer ennå. Er mye trøtt, men det har jeg ved ettertanke alltid vært pga medisiner. Går og venter på noen symptomer så jeg kan føle meg litt gravid og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maja:)

vRinger dere til legen umiddelbart etter at dere har testet positivt? Jeg testet positivt 31.mars, men har ikke kontaktet legen ennå. I dag komenterte mannen min at han syntes brystene mine var blitt større, hehe ;) De har vært litt ømme. Idag har jeg vært forferdelig trøtt. Hadde bare lyst å legge meg framover på kontorpulten på jobben og sove, men jeg sto i mot! Er heller ikke helt sikker på om det er pga graviditeten eller dagsformen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok test i dag, da har jeg ventet nesten en uke på mensen! Termin 6 des. Første gang og ganske spesielt!! Jeg lurer på hva gjør jeg videre? Når kontakter jeg lege? Når er det "normalt" å si det til de nærmeste? Merker at det vil bli vanskelig å holde det hemmelig fremover med jobbfester og 30års fest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maja:)

Legekontoret jeg benytter har hatt stengt de siste par dagene denne uka, så jeg ringer dit på mandag og sier at jeg har tatt en positiv graviditets test, så vet nok de når det passer å sette opp første time. Jeg merker ingen "problemer" nåc så tror ikke det er noen hast.

 

Angående det illy lurte på om når å fortelle det til familie og venner, er jo det veldig individuelt hva folk velger. Noen velger å vente helt til de 12 første ukene er godt, for da er jo også den største risikoen over. Men jeg tror ikke jeg kommer til å vente så lenge! Foreløpig er jeg bare 5+2 på vei, og føler jeg trenger 2-3 uker til på meg. Ønsker å få den endelige bekreftelsen fra legen først.

 

Men det er flott at vi kan snakke sammen her, så har vi i alle fall noen å dele det med, inntil vi kan fortelle det til de vi kjenner mer personlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...