Edelweis Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 var inne på hts. no å så på bilstoler, å der står det at besafe izi kid stolen er fra 0-18 kilo, eller 0-4 år, altså den skal være godkjennt fra nyfødt. men vi har denne stolen til jenta vår nå, å når den står bakovervendt så synes jeg den er så bratt. skal ikke nyfødte barn ligge? hadde jo spart mye penger på å bare kjøpe en slik en til, men, er ikke det ubehageli for en nyfødt baby og sitte rett opp ned? noen som har erfaring med den stolen? trodde det skulle være sånne nyfødt innlegg i stolene på så små barn jeg. ????
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Ja, den er godkent fra 0 kg men absolutt ikke anbefalt til så små barn. Vi har samme stolen til go`jenta på 2 år, men har babysetet(MaxiCosi Cabrio) som hun brukte frem til hun begynte å bruke Izi Kid sete da hun var 9 mnd. Her løser vi det ved at lillebror i magen skal bruke maxicosi setet først og når han vokser ut av det skal han overta storesøster Izi Kid sete og hun får da et nytt bakovervendt sete som går til 25kg. På denne måten oppnår vi at begge barna får sitte bakovervendt lenge, og vi må ikke kjøpe så mange seter.
Edelweis Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2008 ok. stolen som jenta mi brukte som nyfødt ha vi gitt bort. var ikke mye å skryte av heller. men hun har altså izi kid setet nå, å vi har måttet snu henne forovervendt fordi hun ikke ville sitte bakovervendt lengre for det var jo så bratt.. !! synes det er rart at det ikke kan legges mer tilbake jeg altså.!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Hvis du har IziKid sete så er det ikke mulig å snu henne forovervendt, da det er et sete som KUN er bakovervendt. Vi valgte nettopp IziKid sete på grunn av at det ikke var mulig å snu henne forover, slik at vi ikke skulle bli fristet av trivielle grunner. Om du har IziCombi så er saken en helt annen :-) Grunnen til at stolen blir så bratt i enkelte biler er fordi noen biler har sinnsykt skrånende seter, slik at da står jo ikke barnesete optimalt, Og grunnen til at det ikke går ann å stille inn stolen til å ligge mer er at den blir for utrygg jo mer den blir lagt ned (dette gjelder alle stoler), og det er ikke tatt høyde for at noen biler har valgt dette håpløse skrånende baksetet dessverre.
Edelweis Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. mars 2008 hmm..ok.. da kan jeg forstå. =) takk for svar!!
EnMamma Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Nei, ikke bruk iZi Kid til et spedbarn. Da bør dere heller prøve Akta Graco Duologic, 0-18 kg. Til informasjon iZi Kid kan kun brukes bakovervendt. Les mer om sikring av spedbarn: http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2007/08/hvordan-sikre-de-minste-barna.html Små barn bør ikke ligge i bilen.
mai mammaen til to Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 vi har også dette sete og jeg kommer IKKE til å sitte babyen i det sete nei... alt for stort og bratt for en nyfødt en. husker snuppa svømte jo i det baby sete sitt da hun var helt liten. vi har sete etter henne da.. sås kal bruke det i starten. så har vi to slike besafe izi combie.. så da har vi ett til hver. har tenkt å selge den ene bilen etter permisjonen så da trenger vi ikke to seter til hver...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå