2flottebarn;) Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Vi skal til Riga en uke til sommeren og leter etter hotell. Trenger ikke være så høy standard, men vil gjerne bo sentralt. Reiser uten barn, så trenger ikke ta hensyn til det! Fint om noen har tips om hotell, eller andre ting som er verdt å får med seg, gode restauranter, fine severdigheter eller shoppingmuligheter...
togutter-08og10 Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Var der for to år siden. vi bodde på hotel riga. Det er et 4 stjerners hotell, men det fantes billigere. Uansett er det østeuropeisk standard så 4 stjerner var helt ok. En uke syns jeg hørtes veldig mye ut. Da hadde jeg reist ut av byen til Jurmala (har ikke vært der selv) og bodd på et av strandhotelllene som også har spa til en rimeligere penge enn hjemme. Jeg var faktisk litt skuffet over shopping i den byen, bare norske butikker, (dressmann, vero moda, cubus, bik bok, narvesen m flere) Det var også noen shoppingsentre der. Gamlebyen er veldig liten og en rundtur der er gjort på veldig kort tid. Men det var en fantastisk sjokoladebutikk tvers over hotellet vårt, husker ikke navnet nå, men den er kjent over hele Latvia..
<Nina> Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Anbefaler Reval Hotel Latvija! Ligger noken hundre meter fra sentrum av Gamlebyen, så meget sentralt i forhold til alt fint som er å sjå. Ikkje langt unna det svære shoppingsenteret heller, men det husker eg ikkje helt navnet på. Men er masse skilt over alt som peiker deg i retning fasiliteter. Det "beste" er likevel baren på toppen av hotellet, i 26 etasje!! Såå fint å sitte der om kvelden og sjå utover heile byen. Blei misunnelig på deg no kjente eg, vil tilbake. :-P
<Nina> Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Men er enig med "babyhåp" over her, en uke er ganske lenge viss dere har tenkt å bare vere i det området. Begrenset for kor mange kirker og katedraler en gidder å sjå. Så ville nok reist litt rundt.
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Jeg bodde ikke på hotell når jeg var der, men på et lite hostel midt i gamlebyen. Så skal ikke anbefale det tror jeg. Koselig, men veldig mye festing og unge folk. Baren som hun over nevnte er fantastisk, skyline bar. Så er det en kjempeflott middelalderrestaurant som heter Rosengralz. Der har de meny fra middelalderen og innredning, servitørene har på seg kostyme også. Litt dyrt i forhold til andre restauranter i Riga, men ikke dyrere enn i Norge. Kjempegod mat. Tror de har egen nettside. Ellers så er Lido en kjede eller noe sånt med latvisk mat, der du plukker ut maten fra en bufé. Mye godt der også. Jeg ble anbefalt av noen fra Riga å dra utenfor byen til det spa-stedet som hun over nevnte også. Skal være veldig bra. Enda en ting forresten, ved elva er det et utrolig koselig lite tehus. En slags paviljong der de har all slags te og litt småkaker og sånt i første etasje, så går du opp en vindeltrapp til etasjen over, der tar du av skoene og klatrer over et lite gjerde. Så sitter du koselig til på masse puter og ser ut i parken. Det er et rundt hus med vinduer hele veien.
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Det som er flott å kjøpe i Riga er forresten ravsmykker. Masse nydelige smykker til en billig penge. Det er mange små butikker i gamlebyen, men sikkert i de nyere delene av Riga også. Et lite tips, vær forsiktig med taxi. Jeg fikk høre at det er kun et av taxiselskapene som er til å stole på, resten er nokså tvilsomme og kjører både omveier og krever høy betaling. Veldig lurt å avtale betaling på forhånd.
2flottebarn;) Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. mars 2008 Tusen takk for mange gode tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå