ScaryMama Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Han så bilen til mannen min og sa "Se there, pappa car". Litt språkforvirret he he...
Turid Laila Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Hihi så søt! Her går det i DÆH! og Mamamamama
ScaryMama Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2008 Nikolai sa ikke stort før han ble rundt 13 mnd. Tror han hadde nok med å lære seg å gå. Men så morsomt det er nå det begynner! Spesielt gøy når de sier mamma da...
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Så morsomt å følge med på språkutvikling! Er det du eller mannen som er engelsktalende?
hit og dit Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Hehe, så søt da. Snakker dere engelsk heime, eller er han i engelsk barnehage? Eg gruer meg til mallo starter med tospråklige setninger, for eg kjem til å ha problemer med den ungarske delen :-P
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Flinkasen! *nesten like stolt som Kozy* Heeeeerlige tassen:)
ScaryMama Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. mars 2008 Det er jeg som snakker engelsk med han, og foreløpig snakker han mest engelsk. Han forstår i hvertfall mye mer på engelsk... Regner med at norsken kommer når han begynner i barnehage:)
hit og dit Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 Er det ikkje slik at dei barna som er er vane med meir enn eit språk snakker seinere enn andre? Dette kan nok du meir om enn meg =) Mallo kjem til å bli utsatt for tre språk i dei neste 3,5år, og eg lurer på om ho kjem til å snakke i det heile tatt på grunn av det. Til no så seier ho mamamama (til meg så eg trur det er mamma), hadet, og muligens nei =)
ScaryMama Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. mars 2008 Det meste av forskningen tilsier at to/ flerspråkelige barn snakker senere enn andre. Men hvis du ser på småtroll 1-2 år så har sug lut fremlagt noe forskning som tyder på at det ikke er forsinkelser hos disse barna. Likevel så er det rådende synet (mener jeg) at de er noe forsinket, men befinner seg likevel innenfor normalen. Jeg har ikke lest så mye om det her, så jeg vil ikke uttale meg sikkert om det. Jeg tror ikke det kommer til å være noe problem med de ulike språkene, for du og faren snakker vel bare norsk hjemme og med henne? Utrolig hvor mye barn kan lære å forholde seg til!
hit og dit Skrevet 29. mars 2008 #10 Skrevet 29. mars 2008 Det blir spennande å sjå iallefall. Heime kjem det til å gå i norsk ja, og så ungarsk i barnehagen. Det blir berre problem den dagen ho har fått noko mat i barnehagen som ho gjerne vil ha heime. Dumme mamma kan berre dei enklaste fruktene og ingen ungarske varmlunsjretter =) Ho snakker når ho snakker uansett, det kjem nok ein dag der eg ønsker ho kunne vert litt stille ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå