Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Når går den bort?har født (ei uke siden) og venter på at den stygge stripa skal forsvinne,(har lyst å gå med magen bar i sommer) noen som har født før som kan svare?
Lillegulle<3 Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Hei! Jeg leste et innlegg om det på dinbaby igår, og da var det ei som skrev at på henne gikk den ikke helt bort før det var gått et år. Men det er sikkert individuelt. Men "i verste fall" et år
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 denne stripa. har 3 dager til termin med 6 barnet. aldri fått fødselsstripe før. ser ingen nå heller. men rett etter fødsel blir jeg seendes kjempemøkkete ut lenge etterpå. nesten litt misunnelig på stripa jeg.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Jeg er født med "den stygge stripa". Både jeg og min søster har den og den har aldri vært i veien for bar mage.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 flere?? jeg har ikke hatt den før,men fikk den på slutten av svangerskapet..lurer veldig på om den går bort,er livredd for at den blir verende der:(...synes ikke den er noe fin,ikke på meg i hvertfall.
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 det tok mange mnd før den forsvans til meg.
1976 kreps Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 jeg har hatt den brune stripa,fikk den med barn nr 1.Den går bort etter noen mnd.Jeg prøvde å gnikke den bort men det hjelper lite.Den blekner og forsvinner av seg selv,den kalles visst en hormon stripe.Den kom igjenn litt lysere med barn nr.2 og nå med barn nr.3 har den uteblitt,er ikke akkurat lei meg for det da
morijuni Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Gnikke vekk stripa?? Hehe.. jaja.. Den kommer av at bukmusklene sklir fra hverandre. Om den kommer til å synesi løpet av svangerskapet, vil i tillegg til andre faktorer, være avhengig om du har lite nok underhudsfett på magen. Hvor fort den forsvinner vil jeg tro at avhenger litt av hvor mye du trener bukmusklene på plass igjen.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 Den brune stripa kommer IKKE av at magemusklene "går fra hverandre", hallo... Den kommer av at hormonene "samler" de brune pigmentene i huden akkurat der. Hvorfor dette skjer akkurat der er et mysterium for alle, forskere også. Som de fleste vet kan man og få pigmentflekker andre steder og, når man er gravid. Det kommer og av hormoner. Bl.a kan man få brune flekker i ansiktet som forsterkes ved soling, derfor anbefales det måtehold med soling i ansiktet hvertfall. Hvis man ikke ØNSKER de mørke flekkene velkommen da :S Som oftest forsvinner de etter fødselen, men på noen blir de værende igjen. Den brune stripa forsvant på meg etter ca 6 mnd.
morijuni Skrevet 30. mars 2008 #10 Skrevet 30. mars 2008 Det er riktig at fargen kommer av pigmentforandringer, men at den kommer akkurat der er fordi magemusklene sklir fra hverandre.. Det står skrevet slik i "Svangerskapet uke for uke" av Lesley Regan fra 2006
Sikkertforgammel Skrevet 30. mars 2008 #11 Skrevet 30. mars 2008 Fant denne infoen på nett =) Linea nigra From Wikipedia, the free encyclopedia Linea nigra dark midline streak, Linea nigra (Latin for "black line") or línea negra (altered by influence of Spanish negra) refers to the dark vertical line that appears on the abdomen during pregnancy. The brownish streak is usually about a centimeter in width. The line runs vertically along the midline of the abdomen from the pubis to the xiphoid process - the bottom-most part of the rib cage in the center or tip of the sternum. It is caused by pregnancy hormones that increase production of the pigment melanin, also known as hyperpigmentation. Why this process of hyperpigmentation occurs in a straight vertical line is uncertain. Fair-skinned women show this symptom less often than women with darker pigmentation[citation needed]. Before it appears it may be more faintly visible as a línea alba ("white line"). Línea negra tends to appear around the second trimester and may or may not disappear within a few months after birth. Some research suggests there may be a link between linea nigra and insulin. Supplementing the diet with folic acid is said to reduce the discoloration. There is an old wives' tale associated with línea negra: if the línea negra runs to the navel, it's a girl, and if it goes all the way up to the xiphoid, it's a boy. LITT ARTI DET SOM STÅR SIST DER, NOEN SOM VET OM DET STEMMER? Stemmer på meg, jeg venter jente, og stripen går fra navelen og ned på meg =)
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 30. mars 2008 #12 Skrevet 30. mars 2008 Stripen gikk hele veien på meg og jeg fikk gutt... Må bare si at det er mye rart som plager dere...? Den brune stripa er jo bare et tegn på at du har vært gravid og har født et barn. Ingen kommer vel til å legge noe mye merke til det i sommer, og ingen kommer uansett til å bry seg om det. Mange synes jeg også er så forferdelig redd for at magen ikke skal bli helt flat med en gang og vil på slankekur når de har født. Er ikke dette litt vel overfladisk? Jeg vil jo også være fin i bikini i sommer som i fjor, men jeg må jo tenke på at jeg nettopp har født, og for meg er faktisk den gleden større enn tanken på at kroppen min ikke er "perfekt" lengre. Vær nå heller stolt av at dere har tegn på det store dere har gjordt/skal gjøre! Drit i når det forsvinner!!! Vær stolt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå