Gå til innhold

Ville dere brukt ull på aprilbaby ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en ivrig ulltihenger, men lurer litt på om det er nødvendig å handle inn så veldig mye ull til aprilbabyen min.

Ull skal jo regulere varmen godt, men ser IKKE for meg ull på sommeren ??

Altså, april er jo ikke sommer, så jeg har et sett i str. 56, men ikke noe mer.

Noen som bruker ull året rundt på barna sine ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg brukte ikkje ull på min aprilbaby,ikkje før mot vinteren.

Skrevet

jeg....

:-)

Skrevet

ville nok ha hatt et par bodyer og strømpebukser,ja..iallefall til trilleturer!

Skrevet

Hadde nok ikke handlet inn så mye ull uten å vite om babyen er allergisk eller ikke. I tillegg mener jeg at ull er varmere tøy selv om det regulerer varmen, så syns ikke det er noe man bør bruke på sommerstid. Det samme gjelder lammeskinn til baby, jeg mener det ikke bør brukes inne i seng og i alle fall ikke som nærmeste laget mot babyen, men kan godt brukes som et isolerende lag i bunnen på vogna når en er ute i kulden.

Skrevet

Jeg har mai/tidlig juni barn, har brukt mye ullbody på begge mine helt fra fødselen. Kun de aller varmeste dagene om sommeren at jeg ikke har brukt det. Små babyer svetter også endel, eller damper som helsesøster så fint sa det =)

Da er det godt med ull, bomull blir kaldt og føles mye eklere ut å ha på når det blir vått.

Ullstrøpmebukse bare på de kaldeste dagene, ellers bomull eller uten strømpebukse.

Nå er ull veldig tøyelig og mykt, så hadde en del i str 60, det brukte jeg fra fødsel til ca 6 mnd og så fikk jeg noen i str 80 som jeg kunne bruke fra 1-2 mnd og fram til året. Så hadde ikke ullbodyer som passet kun om sommeren.

Skrevet

Er det mange barn som ikke tåler ull ?

Skrevet

Glemte å skrive at jeg ikke hadde noe utenpå ullen (utenom jakke/dress ute selvsagt)om våren/sommer/tidlig høst, kun ullbody og sparkebukse/vanlige bukser. Og mye i bare ullundertøy her hjemme =)

Skrevet

Jeg har noen bodyer i str. 60 fra før, men da jeg kikket på dem her om dagen, så de så enorme ut, og kunne ikke se dem for meg på en nyfødt. Men er jo dessuten godt mulig jeg får en stor, velfødd en, som slett ikke er som en vanlig, liten nyfødt, hehe:-)

Skrevet

kan være greit med et par skift når de er så små syns jeg, kveldene og nettene kan jo være litt kalde. og ull passer ganske lenge hvis det ikke er ben på, for min har hatt et par av setta sine fra han var 4-14 mnd han da. de var litt store når han fikk dem, og først nå begynner de å bli for små.

ellers bruker jeg IKKE ull på sommeren. det blir for varmt har jeg merket.

Skrevet

Barn som voksne- jeg vet ikke hvor mange som ikke tåler ull, men jeg gjør det ikke selv, og hadde noen tatt ull på meg hadde det vært noe av den verste torturen jeg kunne utsettes for.

Barn er det værre å vite om ikke tåler det, så lenge de ikke kan uttale seg selv. Noen av de minste kan reagere med å bli urolige. Etterhvert som de blir større kan de jo selv si at de syns ull klør. De med atopisk eksem blir verre om de utsettes for ull. Noen barn blir også veldig svette og røde i kinna når de bruker ull, evt. får "ståpels" det kan tyde på at de ikke tåler det. Er man allergisk har ulla liten varmeregulerende effekt, man blir stort sett for varm eller får frysninger og ståpels når man har ull på seg. Eneste fordelen er at ulla ikke blir våt når man svetter, og dermed vil hindre at man blir skikkelig nedkjølt når det er veldig kaldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...