Gå til innhold

Emmaljunga


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har etterhvert sirklet meg inn på denne vognen i Gray/apple.

Edge Duo Combi med Sport Chassi.

http://www.emmaljunga.se/start.asp?lang=SE&country=SE

Vil gjerne ha så mye informasjon om denne vognen som overhode mulig.

Noen som har noe som helst peiling på pris ? Kanskje ikke et eksakt beløp, men en liten indikasjon.. Tenkte jeg skulle kjøpe vognen i sverige, noen forslag til hvor og evnt. hvor lang bestillingstid det er ? Lurer også på om det er butikker som har mange utstillingsmodeller...

Har også sett på Mondial Duo Combi, en vogn jeg syntes ser penere ut, men som ikke har like mange finesser. Lurer også på dette med bilsete, hvordan fungerer dette?

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke den vognen selv, men har Emmaljunga Cerox. Den kjøpte jeg i Strömstad på Kattis babyshop. Vi betalte 6700 svenske kroner for den, og da var det en pakke med vogn, trekk, myggnetting, softbag og stelleveske. De andre vognene lå også rundt den prisen der, så det er ihverttfall en indikasjon:-) Ellers er det veldig god service på den butikken, og de har mange utstillingsmodeller. tror de har alle vognene de selger der. På vår vogn var det 2-3 mnd bestillingstid, men det kommer helt an på hvilken modell og farge du skal ha. Noen vogner har de på lager også.

Lykke til:-)

Skrevet

Tusen takk for svar Fia. Da blir det nok et besøk til strømstad og Kattis babyshop. Noen som vet om man kan gjøre bestillingen over nett eller over telefon. Jeg mener til butikken. Kan gjerne plukke den opp, men kanskje litt mye med to turer (en for bestilling og en for henting)?

Noen som vet hva bilsete koster, er det inkludert? Er klar over at jeg kanskje spør veldig dumt.... men jeg er veldig grønn på feltet.

Skrevet

Vi skal ha Edge Duo Kombi i navy og betaler 7800 kr for den her i Norge.. Ettersom det er en nokså "safe" og kjedelig farge(?) så hadde de den på lager i butikken, så der står den nå og godgjør seg til vi henter den i mai..hehe.. MEN dersom du skal ha en litt mer "spesiell" farge lønner det seg å være tidlig ute med å bestille da det kan være opp til 3 mnd ventetid.. Bor på Vestlandet så derfor har det ikke vært aktuelt for oss å handle i Sverige, men tror nok du kan spare noen tusenlapper på å kjøpe den der...

Skrevet

Så på bilsetet her i Norge og det kostet ca 1700 tror jeg det var.. Men, valgte å ikke kjøpe dette tilslutt pga at det har ikke godkjent base enda og det ville vi ha.. Men du kan kjøpe adapter til understellet på vogna slik at du kan bruke den slik - koster 5-600 kr tror jeg...

Skrevet

Ring dem først. Det kan hende de har vognen du ønsker deg på lager og da holder det jo med en tur. Jeg har undersøkt en edge duo combi i Torsby i Sverige (mot Kongsvinger). Gikk inn på Emmaljunga sine nettsider og fant leverandører i Sverige...

Bilseter varierer litt i pris. Vi har sett på en som koster ca 3000 til sammen for base og stol (her også lønner det seg å handle i Sverige - selv med gode tilbud i Norge).

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen.

Litt oppsummering, arrester meg hvis tar feil;

Rundt 8000 kroner, ca 1000 kroner rimeligere i sverige. Bestillingstid opp til 3 måneder. Bilstol koster 1700 kroner. Denne mangler en slags godkjenning.

Så et annet spørsmål, sikkert helt bortevekk spørsmål men her kommer det uansett. Hva er en adapter til understell på vogna?? Har jeg nå bilsete? Trenger ting litt med tskjeer her...

Skrevet

Jeg liker overhode ikke fargene du har plukket ut. Hva med å revurdere. Du virker jo fornuftig på de fleste andre måter. Vurderer selv Mondial Duo Combi, som du på peker ikke like mange finesser, men mye penere.

Skrevet

Når det gjelder farge er modell er ingenting skrevet i stein ennå. Jeg ser også at den svarte til duo edge og den hvite til mondial duo er veldig klassisk pene. Tenkte bare for en gangsskyld jeg ville prøve noe mere farger....

Skrevet

Hei :) Jeg vurderer også sterkt Emmaljunga vogn. Men jeg tror jeg kommer til å gå for Mondial vognen, synes den er penere. Og ettersom jeg har forstått er det understellet som avgjør finessene. Dvs at om vi velger sportsunderstellet (som er standard på duo edge) i stedet for classic (som er stanard på mondial), så får vi en vogn med akkurat de samme finessene. Eneste er at Mondial ikke har så mange fargekombinasjoner som Edge har.

Skrevet

Jeg bestilte Edge Duo Combi i fargen grey/apple i går:) Har litt sansen for denne, blant annet fordi det er en farge som ikke "alle andre" har. Jeg syns den så nesten gulaktig ut på nettet, men da jeg så på den i butikken, var den sånn den så ut som i katalogen. Jeg vet ikke hvor lang leveringstid det er, for hun skulle ringe meg når hun hadde fått bekreftelsen. Den koster ca 7800 kr, med sportsunderstell om du kjøper i Norge

Skrevet

Jeg har Egde Duo 2006 modell - og det MÅ være den beste vogna mener nå jeg! Den har stor, god bag og er kjempegod og trille. Kvaliteten er knall, sammenlignet med venninner sine vogner. Den er litt tung, så hvis du bor i fjerde etasje uten heis, kan den være tung å bære opp og ned. Hvis jeg skal peke på noe som kunne vært annerledes ville det vært å bytte ut handlekurven under med en metallkurv.. på sportsunderstellet er denne kurven laget av tøy, og den "siger" litt etter noe bruk.. men alt i alt er jeg kjempeforøyd! Ville ikke byttet med noen! Jeg synes forresten egde er finere enn mondial (var det det?). Liker spesielt godt skyggen som kan brettes frem på kalesjen - den er nyttig! Synes forøvrig du har valgt en sprek og tøff farge!

Skrevet

Hei!

 

Jeg har kjøpt Mondial i Arvika i Sverige.

 

Vogn + Exclusive stelleveske + adapter : 8000,-

(Bare vognen koster 7850 på Rudo i Norge)

 

Kjøpte også Emmaljunga bilstolen og gav 1390,-

 

Jeg bestilte dette i begynnelsen av Mars og vognen kommer ikke før rundt 15.Mai, så kan nok være lurt å bestille i god tid.

Skrevet

Nå leste jeg flere av innleggene over her.. og jeg må le.. og nesten grine av anonym 16:50 sine kommentarer.. "liker overhode ikke fargene du har plukket ut.. du virker jo fornuftig på de fleste andre måter".. Latterlig! Og sørgerlig! Her trenger vi ikke å lure så veldig mye på hvem som er fornuftig og ikke synes nå jeg!! Går det an?!

Skrevet

Det er ganske interessant å diskutere smak ja... Mange gode konkrete svar her når det kommer til sted, kostnad og leveringstid.

Skrevet

Line82_med løvegutt

når du var der, fikk du med deg hva dou edge kostet i norsk kurs da? jeg vet sann ca, men ikke eksakt:)

kostet bilstolen 1390,- norske?

Skrevet

sikkert veldig fine vogner alle sammen.

Tenkte selv på Brio sing...noen som har erfaringer med den?

Skrevet

Disse prisene er SEK!

Edgen koster det sammme mener jeg, men hvis du skal ha sportsunderstellet er det vel 200 mer eller noe.

+ at vi kjøpte seng, madrass, stellebord, emmaljunga allroundpose, emmaljunga sengetøy og bleiebøtte... alt dette kom på 14000 svenske. (og da valgte vi ikke det billigste)

De slår av litt på prisen hvis du kjøper mye.

Snövit heter butikken, måtte betale 1000 i depostitum og resten når vi henter det.

 

Skrevet

Bare legger til at emmaljungas fabrikk er stengt _HELE_ juli, så for dere som skal ha vognen etter det bør dere legge til ca en mnd på bestillingstid!

 

Har forelska oss helt i EDGE duo vi også, men etterlyser nyere tester av ulike barnevogner. Overalt hvor jeg leter finner jeg bare tester som henviser til denne danske undersøkelsen som er gjort for noen år siden. Det er litt irriterende! Forøvrig er det grey/apple eller elk (brun) som er mest populær her i gården også. Det var grey/apple som var som utsillingsmodell der vi var i går, og det var en skikkelig fresh farge :) Er bare litt redd for at man går fortere lei av den enn brun... :S Kommer til å satse på å ha denne vogna til nr 2 også!

 

Forresten, dere som har kjøpt i Sverige. Vet dere hva slags rettigheter dere har om noe skulle gå istykker på vogna?? Vurdere å dra til Strømstad vi også, mye penger å spare. Særelig pga kursdifferansen. Men er litt skeptisk pga at jeg ikke aner noe om svensk reklamasjonsrett osv...

Skrevet

Stengt en måned om sommeren, det er greit å vite. Noen som vet noen gode norske alternativ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...