Gå til innhold

Blødning


Sweetpink

Anbefalte innlegg

Hei til dere alle sammen og gratulerer med Go-nyheten!!

Er det noen av dere som har hatt blødning i svangerskapet så tidlig? Har dere noen symtomer på at det fortsatt virker til å være noe inni der...? Eller hvordan føles det på kroppen etter en spontanabort...noen som vet?

 

Jeg fant ut sist helg at jeg var gravid og ble superglad. Termin ca. 1 desember. Men bare 3 dager etter begynte jeg å blø. Minnet om menstruasjonsblødning, men noe mer slimete og ikke like mye. Avtok litt etter 2 dager, men må forstatt ha innlegg på nå. Har forsatt murring og enslags tyngefornemmelse/anspenthet i magen og mye luftbobler...men ømmheten i brystene forsvant og ikke er jeg kvalm eller noe. Har fått sykemelding fra jobben med råd om å ta det med ro. Det er jo veldig lett%%%!!!!

For tidlig med undersøkelse ennå. Skal ringe t legen på mandag og be om ultralyd neste uke. Fortvilende situasjon..blir jo helt tullete av å ikke vite!! Noen i samme situasjon eller?

 

Jeg håper virkelig på at lille spiren vår klorer seg fast og aner fred og ingen fare. Klem fra håpefulle meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler masse med deg!! Håpe at det ikke var noe farlig, såfall!!

Det hender seg jo at man blør uten at det er noe farlig da.. Skjedd veldig mange! :) Kanskje det er en liten (fattig) trøst?

Kanskje greit å bestille ultralyd etterhvert, så får du jo eventuelt se dotten også:))

 

*håpe vi får mange flere mnd sammen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret!! Det er trøst i seg selv å kunne dele erfaringer med noen. Har lest mange ulike erfaringer i forbindelse med blødning. De fleste ganske triste..., men der er jo noen solskinnshistorier..Jeg får prøve å fokusere kun på det positive til jeg vet noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan såfall berolige deg(kanskje) med at mine spontanaborter gjorde SKIKKELIG vondt.. det er som åpningsfasen til en fødsel, såfall var det slik for meg..

Så det merker du:)

 

Lykke til, og tenk positive tanker, det går nok aller helst bra skal du se:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klem*

Har ikke opplevd lignende selv nei, men ønsker bare å si lykke til! Håper virkelig "bønna" klamrer seg fast!! Har du fått time til lege? De kan da vel se det nå, kan de ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg,

jeg er i samme situasjon som deg...

Jeg oppdaget blod i trusa forrige uke, som varte et par timer, gikk over til gammelt blod, og deretter til litt beige farge på utfloden. Jeg er kun fire uker på vei.

 

Jeg er svært fortvilet og håper håper sterkt at dette er helt normalt. Jeg tok blodprøve på torsdag for å måle hcg som var "skyhøy" (ca 5500), men det var samme dag som blødningen. Har bedt om ny måling neste uke. Da får jeg dommen. Enten stigning eller senking. Jeg er realist og forventer senking, men klamrer meg til håpet og drømmer om gla'nyhet...

 

Jeg har opplevd dette før med negativt utfall, så får meg er nok løpet kjørt denne gangen.

 

Jeg krysser fingrene for oss begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ps. glemte å nevne at symptomene er i ferd med å forsvinne. Mindre trøtt, mindre sulten, ingen mensmurring, men en annen følelse i mageregionen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååånei........iiik!! uff

 

Har du noen symtomer nå som kan tyde på at det er noe liv?

Er det likt som sist eller?

Hvordan føles det etter blødning? Jeg var litt anspent i brystene før blødningen og trøtt, men ømheten i brystene er borte og jeg er ikke så veldig trøtt heller.

Magen min er veldig anspent og det er noe som trykker på urinblæren hele tiden. Må gå med en løs bukse. Begynner på uke 6 imorgen. Vil ikke tenke at det har gått galt....(engstelig)

Har du noen barn fra før?

 

Masse lykke til!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det ingen tegn til liv dessverre. Jeg har ingen barn fra før og hadde mitt siste forsøk av tre offentlige. Derfor ekstra tungt og vanskelig.

 

Du da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er tungt ja. Stooooooor klem fra meg....Men det kan jo være det sitter denne gangen da...tvitvi;`(Krysser alle fingre og tær for deg) Jeg er heldig som har et barn når jeg tenker på alle som prøver og ikke lykkes. Men hun ønsker seg så veldig gjerne søsken, så det er på grunn av henne også at jeg håper at det ikke har gått galt. Hun begynner på skolen dette året, så aldersforskjellen begynner å bli litt stor.

Jeg er så utrolig forvirret at jeg går på veggene snart..

Jeg har nemlig masse symtomer, MEN jeg vet ikke om det pga graviditeten eller om fosteret er dødt....

Er IKKE kvalmen, men oppblåst og masse bobler og omveltning i magen, tyngdefornemmelse nederst i mageregionen, til tider en "overaktig" blære og magen "buler" ut. Blir anpusten av den minste anstrengelse, spes av å bøye meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som at du er godt gravid:-) - du må bare følge legens råd og ta det helt med ro, og nyte symptomene for det det er verdt.

 

Det går faktisk bedre med meg nå, jeg ser allerede fremover og er klar for resualtet hva det enn blir.

 

SÅ godt det må være å ha barn fra før. Håper det blir en liten bror eller søster om drøye 8 måneder!

 

Lykke til videre,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da takker jeg for all støtte og gode ord. Var på UL idag og han fant ingen forstersekk...:(snufs

Jeg vet ihvertfall det at det går ann å ha noen l"liknende" svangerskaps-symptomer også en stund etter en spontan abort, men men..føler meg allikevel litt lettet oppi det hele nå som jeg slipper å lure på hvorfor jeg blødde.

 

Masse masse lykke til til dere andre blivende desember-mammaer

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var leit å høre, Sweepink. Dessverre er det sånn det går noen ganger, og det er veldig fortvilende situasjon. Med så mye hormoner og forventninger innabrods, er det så frustrerende at det går den veien man frykter og ikke vil oppleve. Jeg er ihvertfall alt fra bunnløst fortvilet til nøktern.

 

Jeg skal ta en blodprøve i morgen, og da har jeg gått en uke og forberedt meg. Det er rart med det, men selv om jeg vet resultatet, så oppfatter ikke psyken min det før i morgen.

 

Du må bare bearbeide dette, komme i gang med hverdagen igjen, og så håper jeg at du snart får en positiv test igjen:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har altså opplevd et mirakel i dag; Hcg har steget og hadde fine verdier (26000). Blødningen var ufarlig, og for meg er dette så stor gave at følelsene overvelder meg. Jeg er fremdeles med, og jeg håper at jeg deltar her helt til neste jul:-)

 

Blødning tidlig i svangerskapet trenger ikke bety abort, husk det jenter!

 

Hilsen ydmyk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maja:)

Hei! Jeg leste samtalen mellom Ella72 og Sweetpink og ble ganske berørt... Både trist og glad naturligvis. Jeg håper virkelig at Sweetpink får hengt seg på en av de kommende måndes-klubbene! Og det blir koselig å følge deg videre, Ella :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg virkelig glad på dine vegne Ella72!!!! Håpte så inderlig ikke at du skulle få samme nyhet som meg *smiler* Herlig! Må all all lykke være med deg denne gangen og gi deg et nydelig barn i slutten av 2008. **Klem**

Kommer nok til å kikke litt inn her innimellom og se hvordan dere har det framover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en eller annen plass (tror det var en plass her på BIM sidene) at blødninger tidlig i svangerskapet kunne bety at flere egg var befruktet, og når ett hadde festet seg ble resten "skylt" ut, og det kunne minne om mens.... Så jeg krysser fingrene å håper "spiren" fortsatt sitter der den skal for dere. (Dette skjedde med ei jeg kjenner, hun fikk ei nydelig liten jente for ikke mange ukene siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusden takk for det Sweetpink, det varmer med omtanken, denne gang var jeg heldig, og i neste omgang er det din tur til opptur i denne berg-og-dal-banen:-)

 

Jeg er fremdeles på, og gru-gleder meg til de følgende ukene. Er fremdeles nøktern skjønner du, det er så tidlig og mange farer enda. Men magefølelsen er god - og i dag ganske så uggen....

 

Håper du kommer inn igjen så fort som mulig, og kjempeskoselig med besøk her så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Jeg er nå gravid i uke 8,termin rundt slutten av november,og hadde en blødning for to uker siden..kom bare blod en gang,som i en klump.var sikker på at jeg hadde hatt en abort,og fikk time til ultralyd 1 uke etterpå.Fikk vite at det ikke var noe foster å se,og ble super lei meg.Men hadde alle tegn på å være gravid,og fikk en time en uke etter,var jo fortsatt en mulighet mente de.Blødde litt noen dager etter dette også.Var der igjen i går,og var faktisk fortsatt gravid:-)

 

Så vil bare si at det kan jo hende det fortsatt er en mulighet at du er gravid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...