MamiMaribel Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 kan jeg oppleve som noe irriterende - siden kroppen min ikke automatisk blir allemannseie bare fordi jeg er gravid. Det er fremdeles min kropp! Men i dag gikk jeg fordi et par på min alder, og på lang avstand så jeg at de "smugtittet" på magen min. Da de passerte meg, sa mannen på verdens mest koselige måte : "så utrolig fin mage du har" " og smilte. Gjett om det gjorde dagen min! Så i dette tilfellet, til en oppmerksomhetshungrig gravid, ble det plutselig greit at magen var allemannseie...:-D
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Åååå, så koselig da! :-) Slike komentarer gjør seg virkelig!
Djoolia 07+08+12 Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Bryr meg ikke så mye om kommentarer, men det irriterer meg at alle stirrer så fryktelig. Har de ikke sett en gravid dame før eller? Innbiller meg hele tiden at de tenker: å herregud,nå igjen Bor på en plass der alle kjenner alle stort sett. Gubben min synes bare at jeg har svær mage han, så hadde han sagt noe sånt som mannen din sa hadde jeg blitt kjempeglad gitt =)
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Kommentarer er en ting, men når alle på død å liv skal garme på magen. Da blir jeg irritert...
MamiMaribel Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. mars 2008 Ja, det var VIRKELIG koselig!!! Det var ikke mannen min som sa det, men han sier det, han og -av og til:-) Men han veksler mellom "hjelp, for en enorm mage", og "jeg elsker formen på magen din". Jaja............skjønner at størrelsen skremmer, da!!
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 garme er å klå forresten (gubben gjorde meg oppmerksom på at å garme ikke er et like vanlig ord overalt:)
Djoolia 07+08+12 Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 Ahh,akkurat. Leste litt for fort =) Men det var en kjempekoselig kommentar =)
MamiMaribel Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. mars 2008 Hehe, jeg har heller aldri hørt ordet før (hva slags dialekt er det?), men regnet med at det var å ta på, på en mindre positiv måte:-)
Anna Nym :o) Skrevet 29. mars 2008 #10 Skrevet 29. mars 2008 Eller enda verre.... Folk som kommenterer den ikke-gravide magen Men magen som er igjen fra sist graviditet. En dame kom bort til meg på butikken en dag: "Er det jenta du skal ha nå...? Punkt en: Har to gutter nå ja. Blir det flere er det fordi jeg vil ha et BARN til, ikke ei jente. To: Jeg er ikke gravid!!
Farfisa Skrevet 29. mars 2008 #11 Skrevet 29. mars 2008 Jeg er ikke så nærtakende, men hadde jeg vært det, så hadde jeg nok hatt litt av hvert å irritere meg over. Ei dame på jobben min er veldig opptatt av om jeg har "guttemage" eller "jentemage". Da jeg nettopp hadde fortalt på jobb at jeg var gravid, men ikke lagt på meg noe særlig enda (syntes jeg selv, da), klarte hun å si at det så ut som en jentemage. Denne uka her mente hun at det så ut som"det var både en gutt og ei jente inni der". Hun mente det jo snilt, men det kom ikke så heldig ut, så det var litt vanskelig å svare. Hehe....
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #12 Skrevet 29. mars 2008 Er et trønderord, men jeg vet ikke om det er brukt over alt i Trøndelag heller da... Kanskje det bare er et familie ord? Hmm. Ble nesten litt usikker her nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå