Gemini77 Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Har mye menssmerter om dagen. Verker i magen og nedvover lårene. Nå murrer det konstant i korsryggen i tillegg til i magen og lårene. Kommer ikke i tak, men mer konstant verking. I tillegg har jeg jo de velkjente kynnerne. Det er 19 dager igjen til termin, og håper at ting modnes. Men har hørt at maserier ikke har noe for seg. Første gang jeg fødte ble jeg satt igang og hadde ikke noe annet enn stikninger i underlivet ukene før jeg ble satt igang, så jeg har ingen erfaring fra dette. Skal settes igang igjen om fødselen ikke har startet innen 19 dager men hadde håpet å iallefall være moden denne gangen... Verker sånn at jeg holder på å bli gal. Det er jo umulig å sove! Noen som har noen erfaringer?
MamiMaribel Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Jeg vet ikke om det er maserier, men trodde maserier skulle kjennes som vanlige, moderate rier. Det er er det jeg TROR:-) Jeg har det litt som deg; magen er en eneste stor kynner hele dagen og kvelden, og endel av kynnerne gjør litt vondt. Har også fått menssmerter i korsryggen, og nedover lårene. De siste nettene har derimot vært snodig rolige...aner ikke hvorfor:-)
Gemini77 Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2008 Kanskje maserier skal være som vanlige rier ja.. men hvordan vet man da at det er maserier og ikke vanlige rier? hehe alt man skal lure på! :-) Men det er jo til å bli gal av dette hvis jeg skal gå i nesten 3 uker til med denne hersens verkingen i mage, rygg og lår. Når har du termin?
MamiMaribel Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Ja, du vil nok oppleve det som veldig lenge hvis du skal gå med smerter i tre uker...:-) Hehe, jeg aner ikke hvordan man skiller vanlige rier fra maserier - men tror maserier er ganske moderate (men som sagt; har ikke hatt det, så veeeet jo ikke, da:-), og hvis de ikke stiger i intensitet vet du kanskje at det bare er maserier....? Det var da MIN teori:-D Jeg har termin 1. april. Og du ?
Gemini77 Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. mars 2008 16. april.. Blir satt igang 17. april hvis fødselen ikke har startet innen da. Så uansett ikke lenge igjen, men det er bare så slitsomt når man nesten ikke sover pga smerter den siste tiden..
Sabina og gjengen Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Jeg hadde maserier i 6 timer (en natt) da jeg gikk med marken, en uke etter fikk jeg det igjen, men da var det visst ekte rier, og han kom 24 timer etter..
Gemini77 Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. mars 2008 Mamma&marken, med minimark.. HVordan vil du beskrive disse maseriene da? KJennes det ut som "vanlige" rier?
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 masserier er vel vanlige rier, bare langt i fra så vondt. men eilig er det ikke. hadde masserier i 13timer (4-7min mellom) før jeg fikk ordentlige rier 4-2min mellom. forsto fort når detrt virkelig var i gang for å si det sånn..... også kommer det som tak, ikke sånn murring liksom. kanskje du har litt modning ¨på gang.. det er som menssmerter, ogkan skyte nedover i låret- rygg og mage.
Gemini77 Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. mars 2008 Jeg er FOR modning.. :-) Skal som sagt settes igang den 17. april og hadde vært ok å være moden denne gangen,. Forrige gang ble jeg satt igang og var da totalt umoden. Men hadde også vært litt artig om jeg hadde gått ut i spontan fødsel denne gangen også da, siden dette er siste svangerskap og jeg ikke har opplevd hvordan det er.. :-)
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #10 Skrevet 29. mars 2008 Jeg hadde konstante smerter i korsryggen omtrent hele dagen da lillegutt kom til verden. Kom ikke i tak, men ble verre når jeg gikk. Begynte først å komme i tak utover kvelden, og ble ikke veldig vonde og lange før etter midnatt. Ankom føden klokka tre, og tre over fem var han ute. Kan godt hende det er noe på gang hos deg altså.
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #11 Skrevet 29. mars 2008 da satser vi på at det er modning, og at det snart er rier eller vannavgang..... hihi det hadde hvert koselig for deg hvis babyen kom av seg selv da! skal håpe litt for deg jeg;) hihi
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 29. mars 2008 #12 Skrevet 29. mars 2008 Maserier er akkurat det samme som kynnere. Altså ikke regelmessige rier!!!! Dette har 4 forskjellige jm sagt etter at jeg har spurt dem.
Gemini77 Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 29. mars 2008 Tusen takk for at dere deler deres erfaringer med meg! Selv om jeg er 2.gangsfødende føler jeg meg helt fersk på dette, siden jeg ikke opplevde noen plager før jeg ble satt igang sist. Og det hadde vært veldig moro å gått ut i spontan fødsel denne gangen. Hører jo om de som trasker hjemme og tar tiden på riene etc. Jeg var omgitt av jordmødre fra første ri forrige gang. :-) Kanskje jeg skal prøve meg på en lang tur med hunden i kveld og se om det hjelper noe.. Uansett så får jeg meg trim iallefall! :-)
Leirha Skrevet 29. mars 2008 #14 Skrevet 29. mars 2008 da jeg hadde maserier, så gikk jeg fra 2cm åpning til 4cm, så de hadde da noe for seg hos meg ihvertfall. de kjennes ut som milde til moderate rier, kan komme fevnlig for så å stoppe opp en god stund.
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #15 Skrevet 29. mars 2008 hmm. ok. da er det ikke masserier jeg hadde for mine kom forholdsvis regelmessig..... men stemmer nok det solfrøken sier når jeg tenker meg om. men uansett jeg hadde det sånn du skrever HI i uke 32, var da inne på sykehuset på sjekk og fikk beskjed om at det var modning på gang- altså disse menssmertene. reiste hjem med beskjed om at endten kom babyen nå/da eller så roet det seg igjen.gjorde heldigvis det i 5 uker til........ sådet kan jo virke som at noe er på gang hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå