Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Er det riktig å ikke fortelle barna sine hvor man går, når man går ut om kvelden og blir borte? grunnen til at hun ikke fortelle dem hvor hun reiser kan være mange, men sp. er? skal man fortelle barna hvor man er, uansett sannheten? vi har nettopp gått fra hverandre og det kan skyldes at hun ikke vil at jeg skal vite noe, men bør ikke barna som sitter hjem informeres? barna er en gutt på 14 og en jente på 11. hilsen en spørrende pappa
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Slik at du kan spørre barna hvor mamma har vært?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Jo, det mener jeg. For hva om no skjer? de må vite at hun ikke er langt borte, og at de lett kan få tak i henne. Det er ikke nok med mob.nr. Og jeg mener det også utfra eksempelets makt; ungene lærer jo at de ikke trenger å fortelle hvor de er, bare de blir nådd på mobilen. For det gjør jo mor. Det er ikke bra. Blir du problematisk om hun har et forhold, så kan jeg på en måte forstå tanken. Men jeg synes det er feil uansett. Her hadde BF en periode hvor jeg ikke engang fikk vite mob.nr, fordi han ville ikke at jeg skulle vite noe om hans liv. Men om jeg hadde mob.nr, og visste hvor i Norge han var, så hadde jeg jo fortsatt ikke visst hva han gjorde:)
guita Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Så langt som mulig burde man vel fortelle sannheten. Når barna er såpass store vil jeg også tro at de lett kan skjønne at noe ikke stemmer. Men det er jo noen ting det er best å holde for seg selv, men da er det kanskje bedre å ikke nevne det enn å lyve. Blir man avslørt i løgn vil det i hvert fall være veldig uheldig..
nickoline og supermann Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 tja. de er jo så store og kan ringe. det er viktig at hun er tilgjenglig på telefon ihvertfall. om de må vite akkurat hvor hun er ........ nei!
nickoline og supermann Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 sorry. leste ikke overskriften. Er de hjemme alene stiller det seg anderledes. Er de hos deg på besøk, trenger de ikke å vite noe. Men ser ingen vits i å lyve. Er barna dine bekymret for mamman sin. siden du spør
To tette + snart ei med flette Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Jeg kommer ihvertfall alltid til å fortelle barna mine HVOR jeg skal, men kanskje ikke akkurat HVA jeg skal. Syns det er viktig at barna vet at jeg stoler på de, og ved å holde hemmeligheter/lyve gjør man jo ikke det. Kommer også til å sørge for at jeg er lett å nå på mobil etc hvis det skulle skje noe.
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #8 Skrevet 31. mars 2008 Jeg er litt delt her. To barn på 11 og 14 kan være hjemme alene, uten å vite nøyaktig hvor mor skal, selvfølgelig er det jo tryggere at hun forteller det men jeg skjønner at hvis hun har en ny type, så vil hun vel ikke fortelle om han så veldig tidlig. Tror mobiltelefon egentlig er nok, for de ville jo uansett ha ringt henne og ikke henta henne, hvis det var noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå