Gå til innhold

herregud som hun har begynt å stamme....HJELP!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun er 2.5.. går det over? andre som har barn som stammet ekstremt i en periode?? huff... får helt vondt av henne når hun står å hakker...

men skal man hjelpe med å fullføre ordet eller skal man la dem stamme ferdig for så å fullføre selv??=/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske vanlig, trur eg:) Dei har så mykje dei vil seie fort, men klarer ikkje finne orda:)

Ha ei blanding av fullføring og hjelp til fullføring, når ho gjer det:)

Skrevet

Det er faktisk helt vanlig at barn i 2-4 års alderen har en periode hvor de stammer litt, men om du synes det blir altfor gale får du evt ta det opp med HS eller barnehagen dersom hun går i barnehage. Du skal ikke fullføre ordene for henne, men vente tålmodig og ikke se ut som du blir lei av å vente. Gi henne tid.

Skrevet

Venninnen min har en sønn på 5 år som stammer skikkelig, han er til utredning av PPT nå, og det er hun jeg har lært av at man ikke skal fullføre ordene når barn stammer, men gi dem tid til å klare å si det helt selv.

Skrevet

var det oxo har hørt=) mente å ha hørt at mange barn har en slik fase, så håper vi den går over!=)

Skrevet

Eldstemann her stammet i en periode. Det var kun fordi språket var i en enorm utvikling, og han hadde så mye på hjertet som skulle ut på en gang. Varte nok et halvt års tid når han var rundt 3 år, og gikk over av seg selv:-).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...