Gjest Sekretøsa Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Jeg har tatt 2 år på vgs, gk helse&sosial, og vk1 barne&ungdomsarbeider. (har ikke tatt lærlingtiden pga barn, osv). Når vi gikk ut av vgs, så hadde vi "vitnemålsutdeling", men gubben mener at det ikke er et vitnemål. Det står forøvrig på det, at det er et kompetansebevis, så der har han jo forsovit rett. MEN, når får man da et VITNEMÅL?? Jeg mener at det er det samme, han mener at det ikke er det...
3b@rnsmor-30* Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 her i byen kalles det årskursbevis. det er ikke det samme som et vitnemål. når man har gått yrkesfag må man ha selve fagbrevet, og årskursbevisene sammen for at det liksom skal bli et vitnemål. vitnemål er papirer på gjennomført treårig videregående opplæring.
hårsår Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Det må stå vitnemål på dokumentet for å være et vitnemål. Jeg er litt "gammel", men i min tid var det slik at handel-og kontor hadde avsluttende år alle tre årene en gikk, slik at et fikk 3 vitnemål etter 3 år. Gymnaset hadde 1 vitnemål for alle 3 årene.
Sjokoladekaka Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Vitenmål er det kor karakterane står. Hadde du tatt læretida, hadde du fått fagbrev, og med det offentleg godkjenning som barne og ungdomsarbeider:) Du har eit vitnemål, er mi meining:)
___ Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 For å få vitnemål må du ha fulført og bestått alle fag i en treårig opplæring. Hvis du ikke har alle fag får du et kompetansebevis. s Se § 4-30 til § 4-35 i FOR 2006-06-23 nr 724: Forskrift til opplæringslova. http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-20060623-0724.html#4-30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå