Gjest Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Regner med at det er flere enn meg som er i konstant oppussingsmodus. Kanskje noen har gode tips (speil over badekaret bør jo bli en slager). Hva har du gjort som ble fint, hva er du ikke fornøyd med? Vi har nettopp lagt bambusparkett i 2.etg, veldig fint. Skal visst være hardt også. Er ellers fornøyd med bjørkeparkett i stue/kjøkken. Et levende gulv, men litt mykt. Er direkte misfornøyd med gummigulv i gangen - umulig å vaske.
Maud Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Vi har hvitmalt matt ask (parkett) i hele huset og er veldig fornøyd med det. Det tåler masse leking og bilkjøring uten at det setter merker. Dessuten er vi fornøyde med at det er den samme parketten overalt, det gir en fin helhet synes jeg. Bokhyller snekret på stedet slik at de passer akkurat og slik at det er mulig med "trangere" hyller er bra. Har riktignok lest at det er harry med bøker stående fremme, men jeg liker det. Speil i taket over badekaret anbefales, særlig i kombinasjon med bilhøytalere ;-) Vi la nye fliser i gangen og droppet varmekabler under, det angrer jeg på. De store kjøpmannsskuffene på kjøkkenet er supre, det vil jeg ha på badet også når det står for tur. Masse plass og lett å holde oversikt.
dritgrei hei hei! Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 den bambusparketten har jeg sett på tv en gang, de skrøyt veldig av den, men jeg lurte på om den ikke er "altfor hard" eller er det helt greit? Vi er veldig fornøyde med det nye vindfanget vårt som ikke er så nytt lenger, men som er veldig fint likevel. med varmekabler under flisene... en annen ting jeg er sånn helt utrolig fornøyd med er de ferdigmalte listene som svigerfaren til milli vanilli satte opp for oss. ferdigmalte lister lenge leve altså!!!! er det lov å tipse om ting jeg ikke er så fornøyd med også? - vi brukte de profileret ferdigmalte MDF-platene som underlag på kjøkkenet, det er ser bare OK ut. Men man kan godt se at det er en enklere løsning enn ordentlig panel. Så om noen lar seg friste så ville jeg om ikke annet malt dem selv, så de ikke får så masseprodusert preg. - det andre er at vi kjøpte den aller lekreste kjøkkenbenken de har på IKEA. heltre eik. Det angrer jeg også på, for den er det ikke mulig for meg å holde fin. den blir full av "blåmann"-flekker, fordi den antagelig burde settes inn med olje ganske mange fler ganger enn det står på veiledningen.
Plutseliten :) Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Vi er superfornøyd med furuparketten vi har i alle soverrom og gangen ved dem. Den er fin,ikke hard men utrolig hardfør i forhold til div leker som dæljes i gulvet. Den er "varm"...i motsetting til bjerkegulvet vi har på loftet.
iznogood Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Jeg har 22mm furuplank på nesten alle gulv. Kjempeflott og veldig lunt - og sikkert er mer vellykket valg hos folk som ikke har 3(4) bikkjer med klør som bare spiser seg nedi. Lekene og barna tåler gulvet derimot godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå