Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Hei. Kjøper dere base med sete? Vi kjøpte det i dag,
Tredjemann på vei :D Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Vi kjøpte testvinneren Maxi Cosi Cabriofix, men droppet basen. Setet kostet 999,- på tilbud og basen over tusenlappen i tillegg. Grunnen til at vi kjøpte sete uten base er fordi det ikke blir noe mindre trafikksikkert uten. Basen er der kun for å gjøre det enklere å ta setet inn og ut av bilen, men jeg synes nå det er kjempelett å feste det med bilselen jeg da:-)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Hei Vi kjøpte base og bracosete til 1400 i dag. Med basen er det også viktig å presisere at det er enklere å sikre barnet helt rett etter forskriftene. ikke alle som fester med seler som får det idiotsikkert, man tror at man har gjort det rett, mens man har gjort festingen feil. Så med base er det umulig å gjøre festingen feil.
Tredjemann på vei :D Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Jaja, kan hende ikke alle greier det, men det er i hvert fall ikke så vanskelig å få det til. Men enhver får nå bestemme selv. Sikkert noen som greier å feste basen feil også, eller som ikke alltid får klikket setet trygt på plass, vet ikke jeg.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Var ikke meningen å rakke ned på deg silje, men det er sikkert mange foreldre som vil ha større problemer med å feste barnesetet riktig, så hvis man vil føle seg 100% sikker på at man gjør det riktig, er base et godt alternativ:) det var bare d altså. Når vi kjøpte i dag, var det vi fant ut var det beste for oss.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 vi skal også ha base til vårt maxi cosi cabriofix-sete, litt fordi det er mer praktisk og litt fordi man ikke får gjort noe galt-dermed sikrere. Men vi har bare easyfix-fester i den ene bilen, så i den andre bilen gjør vi det på "gamlemåten";)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 man er ganske takknemlig å glad for å ha basen når man er midt oppi alt "styret"
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 Om det bare er 0,1% sikrere å ha base, velger jeg det. Hva er en 1000 lapp i den store sammenhengen? Man snakker da om menneskeliv. Så for min del er det ikke noe alternativ å ikke ha base..
Supermamm Skrevet 29. mars 2008 #9 Skrevet 29. mars 2008 Jeg har ikke satt meg inn i om det er sikrere med eller uten base, men skal ha det av den grunn at det er enklere å ta babyen ut og inn av bilen. Når du i tillegg skal feste storesøster i sitt sete er det deilig å spare den tiden og knotet med å feste hele setet: )
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #10 Skrevet 30. mars 2008 Det er sikkert 0,1% sikrerer å kjøre bil uten å ta med mobiltelefonen(selv om den ligger i vesken) enn å ta den med, da legger du sikkert den hjemme? En telefon fra eller til spiller vel ingen rolle? Hallo, du skriver 1/1000 sikrerer. Kjører du i 1000 minutter uten at det skjer noe, så kan du kjøre i 1001 min.... Ikke noe godt argument, men alle gjør så de vil
Nætte;mortil2 Skrevet 30. mars 2008 #11 Skrevet 30. mars 2008 Vi har acta graco med base! Kjempekjekt!!! Utrolig greit å bare klikke setet inn og ut.. Og har følt meg sikker på det ja.. Så nå i sommer gleder jeg meg til å ta det fram igjen og gjøre det klart.... :-)
vårblomst08 -Pelle kom 16/4- Skrevet 30. mars 2008 #12 Skrevet 30. mars 2008 Hei! Ser du har fått mange gode svar. Men ville bare si at vi valgte maxi cosi uten base, fordi vi har to barn fra før (som ikke sitter i stol/pute), og når dem skal ut av bilen (som ikke er veldig stor), blir det veldig tungvindt. Men ser jo at det må være kjekt å bare kunne klikke stolen av og på ;-)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #13 Skrevet 30. mars 2008 Vi kjøpte et Maxi Cosi Cabriofix, men uten base. Grunnen til det er at vi ikke har bil selv, så vi så ikke helt poenget med å betale det dobbelte for å få med base. Mulig det er bittelitt sikrere med base, som noen hevder over her, men når man bruker leiebil eller tar taxi kan man ikke være sikker på om disse bilene har det riktige festet uansett. Derfor har vi heller tenkt å lære oss å feste det skikkelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå