Gå til innhold

jeg går nedover i vekt igjen. REDD!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg gikk opp ganske raskt i 1trimester, og syntes ikke det var noe særlig. Nå går derimot vekten NEDOVER igjen, og jeg er kjemperedd! det var først snakk om 2 kg minus, nå går jeg ned 200 g pr. dag!!!!!!! tenk om det er noe galt ??? tenk om jeg mister barnet?

Jeg spiser det samme som før, men har begynt å kaste opp av ekstrem kvalme! dette er helt forferdelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette ville jeg tatt i tett dialog med lege/jordmor, saa faar du riktig hjelp dersom det er aktuelt med noe ekstra oppfoelging.

Dersom du har ekstrem kvalme og gaar ned, saa tror jeg det er helt greit inntil et visst nivaa, men ikke over tid og i stoerre omfang. Det har ogsaa noe aa si hva du har aa gaa paa fra foer, men ta det med legen din du, her inne blir det lett litt synsing i saanne saker og det kan forvirre mer enn det hjelper... =o)

Lykke til da, og det er bedre aa be om hjelp en gang for mye enn for lite.

Skrevet

jeg var ganske tynn før jeg ble gravid, på grensen til undervektig..sikkert derfor jeg la så fort på meg, fordi kroppen skulle ha noe å gå på for å klare en graviditet.

Jeg la ikke på meg mer enn at jeg så friskere ut enn jeg gjorde før jeg ble gravid...så jeg har så og si ingenting å gå på fra før...syns dette begynner å lbli ekkelt nå ja..skal til lege på mandag

Skrevet

Først, du kan puste rolig ut, barnet tar til seg den næringen den trenger! Vektnedgangen går "bare" utover DEG! Med alt det medfører.

løsningen kan være enklere enn du tror... antar at du spiser normalt, men under svangerskapet trenger vi mer proteiner. Så kanskje du greier å få i deg en dobbelt dose proteinshake pr dag uten at reduserer annen mat?

Skrevet

en proteinshake hadde jeg spydd meg ihjel av..bare tanken får meg til å krekes... nå blir ting bare verre og verre...bruker en evighet på maten nå de siste dagene, og blir kvalm og kaster opp av dt meste.

jeg kunne gjerne spist mer kjøtt for proteinenes skyld, men jeg klarer ikke varm mat heller...så middager bir d ikke...utenom potetmos, det er d eneste varm mat jeg klarer og faktisk har lyst på .

Skrevet

Kjenner meg igjen i dette :) Første svangerskap veide jeg mindre i 8. md enn før jeg ble gravid, og ble så definitivt undervektig. Men gutten som kom ( en md før tiden) var så absolutt velernært og i god form, tross sin tidlige start på livet. Tok endel prøver av han for å sjekke behovet for ekstra tilskudd av bla jern, og jernlagrene var fine. Det var MINE jernlagre som var tomme ;) Så disse små er noen parasitter når det gjelder å ta til seg det som trengs, og bra er det!

Nå er jeg i andre svangerskap og opplever igrunn samme runde med oppkast og vekt som raser nedover, men med tett oppfølging fra lege så er jeg ikke bekymra.

Til hjelp for deg? Enhver situasjon er unik - men jeg i alle fall ikke så bekymra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...