Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Jobber dere fullt? Jeg er i uke 18 og kjenner det godt i hofter og lår når jeg har vært på jobb en dag. Vil gjerne jobbe så lenge som mulig, men ser at det kan bli vanskelig. Vi er veldig få på jobb, vi er mellom 2 og 3 på vakt, og det er vanskelig å la de andre ta alt det tyngste da. Husker ei kollega som gikk på jobb til helt på slutten, men hun satt som regel på rævva og vi andre måtte gjøre alt, til stor frustrasjon. Sjefen leier jo ikke inn ekstra så lenge hun er på jobb. Vil gjerne unngå en slik situasjon, men er vanskelig å finne en balanse. Hvordan synes dere det fungerer på jobb? Kanskje redusert stilling kan være noe..?
Piken på landet Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Når dere er så få på vakt, så er det ikke så enkelt å overlate så mye til de andre. Ikke syns jeg det er helt rett ovenfor kollegaene heller. Men det er jo ofte slik det blir. Og i et slikt kvinnedominert yrke går det som regel ikke så lang tid mellom hver gravid. Dette kan gi stor frustrasjon og slitasje på de andre, og er ikke gøy for den gravide som ofte føler seg som en belastning, og at de må ta mer i enn en egentlig bør. Det som blir gjort i en del tilfeller, er jo faktisk at det blir leid inn en ekstra. Ikke sykepleier, men en assistent. Så er sykepleieren der for å ta sykepleieoppgavene. Arbeidsgiver får tilretteleggingstilskudd for å leie inn ekstra, og de trenger jo kanskje ikke leie inn på hele vakta. Arbeidsgiver er pliktet til å tilrettelegge, så jeg hadde nok tatt en prat med sjefen for å høre hva de kan tilby deg. Lykke til!
Oliver`s Mamma Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Er i uke 18 jeg også ,,,jobber tilsammen ca 100%, men kan ta minfdre vist jeg vil også..går bra her, satser på å gå natt i 1-2 mnd til..kjenner det ikke så mye:) greit å ikke bli sykemeldt, slik at jeg kan ta masse ekstra også, for dette vil telle for permisjonspengene:)
NormaJean Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 jeg er i uke 19 og jobber fullt ennå. men merker at det er veeeeeldig slitsomt. masse gåing, ønsker egentlig ikke å dytte senger, men blir til at jeg gjør det allikevel. For meg er det frustrerenede at de bemerker at jeg virker i god form, så derfor blir det ikke tatt noen hensyn. men jeg blir så fort sliten og får "hekseskudd" lignende smerter i hoften når jeg går masse. Jobber på barneavdeling, så det blir ikke de tyngste løftene da heldigvis. Men sier ifra at jeg ikke skal ha smittepasientene, er ikke interessert i å utsette meg for unødvendig risiko. har fått fri fra nattevaktene da, det er deilig.
Gjest Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Jeg har 75 % stilling og jobber det da...Jobber på en tung avd.med mye løft osv...Ingen tar hensyn til det,ber meg om hjelp til løft selv om det er andre der.Virker nesten som holdningen er "du slipper ikke unna selv om du er gravid"!Er i uke 19.. Første svangerskap jobbet jeg på barneavd,og der var de ansatte og sjefen flink å tilrettelegge samt unngå at jeg løftet tungt osv..Og det gjorde også at jeg ga mer og klarte mer.
sonnenschein Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Er uke 16 og jobber 100%.Til tider mer ,mye overtid pga sykdom + at vi er en avdeling i utvikling. Jeg er også veldig aktiv på jobben, har ikke samvittighet til å sitte på rompa. Når jeg kommer hjem er jeg skutt, klarer ikke alt husarbeidet og gutten på to år i tillegg. Merker allerede nå at det ikke kan fortsette slik lenge. Jeg kommer til å sykemelde meg om ikke altfor lenge...ikke fulltid da, men slik at jeg har 1-2 dager i uka på å komme meg etter harde vakter på sykehuset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå