Madamina Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Kjenner at jeg bare vi legge meg kl 23. Må opp kl 7 med minsten, og får ikke sovet lenger heller om mannen min skulle stå opp med ham. Kroppen er så innkjørt på å våkne da. Blir liksom ikke til at jeg takker ja til festinvitasjoner eller inviterer folk hjem. Ikke kjekt å være den som er edru og som vil tidlig i seng. Men jeg regner med det bedrer seg mot 3 trimester når alle superenergi kommer. Er snart 12 uker. Sofagrisen meg.
Leonella777 Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Hei, Skjønner deg godt, men sysn du skal bruke denne tiden til å lære deg at det faktisk kan være like hyggelig å ut på beyn/ fest edru. Alkohol er IKKE et must for å more seg! Det er bra selvutviklinga å lære seg til å takle fest og moro uten alkohol. Lykke til
AO3 Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Jeg synes det er ganske imponerende at du holder ut til kl 23, særlig med en liten en i tillegg! Jeg er i seng leeeenge før det. Senest 2130. Så nei, det blir ikke noe festing/gå på byen... Nå har riktignok mulighetene for det vært små i det siste, men for min del kan man bare glemme det, uansett...
SOLSPIREN Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Har så langt prøvd å være sosial å vært med på de fester vi har blitt bedd på. Men kjenner det ikke er like morsomt lenger - samboer som blir full og meg som sjåfør.. kjedelige greier. Det værste er at jeg blir ekstra uggen i kroppen av å legge meg til andre enn vante tider.. så jeg føler meg fyllesyk dagen etter.. det er kjedelig det..
-loui- Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Fritiden min går med på å sove og sove og atter sove.., og spise pannekaker.., Var sjåfør en kveld i påsken, da jeg skulle hente de og kjøre de hjem klarte jeg faktisk å brekke meg av den tunge alkohol/røyk stanken i bila.., snakk om nesten å bli avslørt.., hehe..
nr-4-i-oktober Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 På meg er det bare hjemmekvelder. Orker ikke tanken på å måtte være sammen med mange andre en hel kveld, altfor sliten til det.
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 Er stortsett trøtt & atter supertrøtt her, men har vært med noen helger da... Ikke hver. Og det er faktisk ikke så ille å være edru Jeg som aldri takket nei til alkohol før og ikke trodde det var mulig å ha det gøy på fest uten - har funnet ut at det faktisk eer det!! Jeg har det gøy og er med på det som skjer, når jeg fester Men tar tidlig kveld for det om... Maks kl to for min del på fest/byen.. Føler meg nesten gammel som tar så tidlig kveld Men er man trøtt så er man det Desutten så vet ikke alle det her enda, så må oppføre meg mest mulig som før En rødvinsflaske med blåbærsaft er brukt, hehe, og en hvitvinsflaske med champagnesaft. Yes Men idag er det hjemmekveld fordi jeg hadde senvakt og har tidligvakt på jobb i morgen. Skal kun innom et vors å se hei Ha en fortsatt fin kveld alle!
Madamina Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. mars 2008 Bra å høre at andre er like slappe. Det er ikke det at jeg må drikke. Lenge siden jeg var skikkelig full uansett da vi prøvde å bli gravid i 6 mnd før det klaffet og jeg ikke turte å drikke fra EL-dag. Men det er kjipt når andre blir noenlunde fulle ved midnatt og man er kvalm og trøtt og vil hjem. Blir veldig kvalm om klokka passerer midnatt før jeg legger meg, og da får jeg gjerne ikke sove etterpå. Ja, ja. Er innstilt på at det ikke blir skikkelig fest før sommeren 2009 når jeg er på slutten av amminga. Er dog 31 år og har mine år med festing, men er redd for å bli helt amøbe sosialt. Har dessuten en jobb hvor jeg ikke treffer mine kolleger (musikkskolelærer).
babygullz <3 vilde Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 hei det er ikke like fristende å gå ut på byen når man er gravid..klart jeg har lyst til å være i kjempeform å drikke meg bananfull, hilse opå alle "kjente", synge høyt i gatene, og kjøpe kebab som heller går på klærne mine og bakken enn der den skal...Men jeg er jo absolutt ikke i form til den slaks..vil heller bare ligge på sofaen under et pledd og drikke sjokomelk og vann... Var ute en tur på byen igår, da jeg feiret bursdagen min...var inne på utestedet i en halv time...da hadde jeg fått nok, var trett og lei alle disse "bøllene" som presser seg frem og driter i hvor albuene og armene demmes beveger seg. Bedre å være hjemme og kose seg..så kan man gå ut på byen når barnet er født og man er kommet seg i hakk igjen
NormaJean Skrevet 30. mars 2008 #10 Skrevet 30. mars 2008 er mye sliten, men syns det er moro å gå ut allikevel. Dro ut med jobben på fredag og hadde det kjempe gøy. Sørget bare for at jeg hadde ett godt sted å sitte og folk henten eplemost til meg. Var ganske festlig å se resten bli ganske brisne etterhvert. Skal nok mobbe noen av legene på jobben til mandag. hehe tror det er litt viktig å ikke bare fokusere på at man er gravid. det er jo ikke det som definerer oss. syns noen kan bli litt vel opphengt i barnet i magen og glemme at det faktisk går ann å snakke om andre ting/ gjøre andre ting.
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #11 Skrevet 30. mars 2008 Jeg synes det er helt greit å være edru, når det er snakk om fest er det ofte et stykke ut av byen, og da er det greit å komme seg hjem, så det hender ganske ofte at jeg er sjåfør og at samboeren får drikke. Tror imidlertid det blir litt selektivt i forhold til hva jeg sier ja til fremover. Har ikke tenkt å gå på champis vorspill med en gjeng jenter der jeg kun kjenner vertinnen for eksempel. Kan hende jeg går på fest til ei annen venninne, men kan bli litt slitsomt fulle folk der, da blir det evt. en tidlig kveld. Har en valp på 4 mnd så har en ganske grei unnskyldning i den, og så er folk vant til at jeg kjører en del kvelder, så tror det skal gå greit. Har ikke fortalt noen ennå, så da blir det en stund med dårlige unnskyldninger ennå....
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. mars 2008 #12 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har masse energi for tida, er ikke no særlig kvalm og i fin fin form, og ikke minst så er jeg såååå glad for å være gravid, og det hjelper skikkelig på energinivået! Hadde grudd meg skikkelig til å slutte å drikke vin i helgene, både kosevin til fredagsmiddagen og festvin på lørdagene, men det går jo så fint!!! Er helt forundret over hvor lite jeg savner det altså! Og edru på fest er jo egentlig ganske gøy, da kan man sitte og observere hvordan de andre gradvis blir mer og mer høyrøsta osv ettersom promillen øker, hehe.. Og føler meg ikke som en festbrems heller, klarer helt fint å holde humøret oppe uten alkohol! Og trikset med eplejuice i hvitvinsflaske anbefales på d sterkeste, hvis man vil unngå spørsmål, og føler at unnskyldningen om enda en penicillinkur begynner å bli litt oppbrukt =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå